ثروت آفرینی و حفظ جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت و مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ثروت آفرینی و حفظ جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور است، گفت: بدون هرکدام از اینها پیشرفت کشور حاصل نمی‌شود و گام‌هایی که برای تحقق تمدن کشور صورت می‌گیرد، به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، شکیبا محبی تبار در نشست دومین جایزه ملی جوانی جمعیت و رونمایی از پوستر جشنواره با بیان اینکه ضرورت اساسی کشور ما در سال آینده بحث ثروت آفرینی و بالابردن سطح رفاه عمومی جامعه است، گفت تحقق این ضرورت وابسته به وجود جمعیت جوان کافی کشور است تا در عرصه‌های مختلف علمی و عملی به خلق ثروت و دانش بپردازند.

او با اشاره به اینکه همه این تلاش‌ها در سال‌های سرنوشت سازی که کشور پشت سر می‌گذارد، با هوشمندی و دقت نظر به دو مقوله ثروت آفرینی و افزایش نرخ رشد جمعیت کشور، صورت گرفته است، ادامه داد: تبیین ضرورت ثروت آفرینی و افزایش سطح رفاه سیاست ها و طراحی‌ها در سطح خوبی انجام شده؛ اما در امر حیاتی حفظ جوانی جمعیت کشور، در آغاز راه هستیم و به تلاش‌ها و هدف‌گذاری ها و سیاستگذاری های بیشتر و پیگیری های مجدانه نیازمندیم.

محبی تبار به اهمیت این موضوع از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب درباره ضرورت و اهمیت جوانی جمعیت کشور صحبت های بسیاری داشتند و همیشه صحبت های ایشان راهگشا بوده. رییس جمهور هم همیشه در مباحث خود حمایت از اصل ازدواج و فرزند آوری جوانان را مطرح کردند.

وی اظهار کرد: ثروت آفرینی و حفظ جوانی جمعیت دو بال پیشرفت کشور است که بدون هر کدام از این ها پیشرفت حاصل نمی‌شود و گام هایی که برای تحقق تمدن کشور صورت می‌گیرد به نتیجه نخواهد رسید.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: برای فراگیر شدن این گفتمان و اجرایی کردن آن نیازمندیم در سطوح مردم، نخبگان و مسئولان کشور تلاش بیشتر شود تا موضوع جایگاه خود را پیدا کند و فلسفه اهدای جایزه این است که از تمام ظرفیت ها استفاده شود و هرکسی توانمندی ها و دانش و خلاقیت های خود را به عرصه بیاورد.

محبی تبار از مراکز علمی کشور، دانشکده ها و پژوهشکده‌ها خواست با همت مضاعف در این عرصه ورود کنند تا این امر محقق شود.

او با اشاره به اینکه ۷ محور جایزه تعریف شده گفت: مهمترین مسئله پرداختن به نقش محوری مردم است و تمام تلاش‌ها نیز در طراحی پیش رویدادهای استانی و شهرستانی، به مردمی سازی گفتمان پرداخته شده و تا اردیبهشت سال آینده که رویداد اصلی شکل می‌گیرد تلاش می‌شود از مجموعه گروه های فعالین مردمی استفاده شود.

محبی تبار با بیان اینکه امر به این مهمی نیازمند به کارگیری تمام ظرفیت هاست تا محقق شود، افزود: از تمام کنشگران و دغدغه مندان در این عرصه می خواهیم در پیش رویدادها حضور فعال داشته باشند و اصحاب رسانه با تدوین هنرمندانه می‌توانند در این رویداد همت مضاعف انجام دهند تا این موضوع بتواند نقش خود را بین همه سطوح پیدا کند.

کد خبر: 69036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =