۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 69137
تحویل ۵ هزار مسکن مهر به مردم

با آغاز واگذاری های مسکن مهر پردیس، ساخت مسکن مهر در دو سال به ۱۲۴ هزار واحد رسید

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، تکمیل مسکن مهرهای باقیمانده از دولت قبل، یکی از محورهای ساخت و عرضه مسکن در برنامه نهضت ملی است. ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه آماده یا شروع نشده از قبل به دولت سیزدهم رسیده است. در دو سال اخیر ۱۲۴ هزار واحد از این مسکن‌ها ساخته و به مردم تحویل داده شد که در روزهای آخر امسال با واگذاری ۵۲۳۰ مسکن مهر در شهر پردیس، ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد دیگر به سال آینده موکول شده است که به گفته متولیان بخش مسکن، در نیمه اول سال ۱۴۰۳ بیشتر واحدهای باقیمانده تکمیل می‌شود.

افزایش تولید مسکن

بعد از رکود ساخت‌وساز از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰، اکنون آمارها رشد تولید مسکن را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است. از این تعداد، ۴۰۰ هزار واحد در قالب واگذاری زمین به متقاضیان در حال اجراست. همچنین برای ۶۶۲ هزار متقاضی در قالب قراردادهای سه‌جانبه (متقاضی، ‌سازنده و دولت) ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شده و تاکنون ۷۵۵ هزار قرارداد بانکی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن منعقد شده است.

رشد ۳.۸ درصدی بخش مسکن

مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس گفت: سال ۹۸ و ۹۹ را در حالی پشت‌سر گذاشتیم که تولید مسکن رشد منفی ۱۳ و ۱۵ را تجربه کرد و هم‌اکنون و در ۸‌ماهه امسال رشد بخش مسکن به مثبت ۳.۸ رسیده است.

وی با اشاره به اولویت بخش خصوصی در ساخت مسکن گفت: سیاست دولت کاهش مداخله در ساخت مسکن از طریق واگذاری زمین به متقاضیان است، به همین دلیل در تلاش هستیم بخش خصوصی را در ساخت مسکن فعال‌تر از گذشته کنیم و مردمی‌سازی سرلوحه اجرای مسکن در سراسر کشور است. اگر مردم مسکن را بسازند ۱.۵ سال زمان می‌برد، اما می‌بینیم که دولت، مسکن مهر را بعد از ۱۰ سال ساخته است.

بذرپاش افزود: هم اینک در اجرای طرح واگذاری زمین به متقاضیان در بخش شهری حدود ۶۰ هزار هکتار و در بخش روستایی حدود ۴۰ هزار هکتار زمین تأمین شده و بخشی از آنها نیز واگذار شده است.
وی توضیخ داد: ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس که امروز افتتاح شد از طریق مولدسازی دارایی‌ها در وزارت راه‌وشهرسازی و با منابع صندوق ملی مسکن به میزان ۱۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شد.

بذرپاش با اشاره به اینکه شهرداری تهران اعلام کرده است که ۳۵۰ هزار خانه خالی در شهر تهران وجود دارد، گفت: عرضه خانه‌های خالی می‌تواند در بازار مسکن و اجاره تأثیر بگذارد.
خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران پردیس نیز از معرفی ۴۷۱۰ واحد مسکن مهر خالی این شهر به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

کد خبر: 69137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =