۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 69520
رشد ۵۷ درصدی صادرات دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان غذا و دارو از رشد ۵۷ درصدی صادرات دارو در سال۱۴۰۲ خبر داد و گفت: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی و افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده‌های سلامت محور، از جمله برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال است.

به گزارش آتیه آنلاین،حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در اولین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، در مورد برنامه های اختصاصی سازمان غذا و دارو گفت: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی، افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده‌های سلامت محور و افزایش ارائه خدمات غیرحاکمیتی توسط مردم، از جمله برنامه‌های اختصاصی حوزه غذا و دارو، در تحقق شعار سال است.

وی در ادامه، کوتاه کردن زمان صدور پروانه کالاهای سلامت محور، برون سپاری امور غیر حاکمیتی سازمان به مردم (بخش خصوصی)، شفافیت فرآیندهای حوزه غذا و دارو، اصلاح باور عمومی درخصوص کیفیت کالاهای سلامت محور تولید داخل و تسهیل حضور مردم (شرکت‌های دانش‌بنیان) در تولید محصولات سلامتی را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه در سال جدید در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، دانست.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: پیش‌ بینی صادرات یک میلیارد دلاری دارو از سوی مجلس در سال جدید شده است. صادرات دارو از رشد ۵۷ درصدی در سال گذشته برخوردار شده است.

کد خبر: 69520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =