شرایط فرزندخواندگی موقت از زبان معاون بهزیستی گلستان

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان با تشریح جزئیات طرح «خانواده میزبان» گفت: روند واگذاری فرزندان بی‌سرپرست در طرح خانواده میزبان در مقایسه با طرح فرزندخواندگی راحت‌تر است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهین سرگزی در این باره گفت: سازمان بهزیستی با هدف مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و برای تامین شرایط بهتر برای رشد و تربیت کودکان و نوجوانان و همچنین برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی روانی و عاطفی ناشی از اقامت طولانی‌مدت در مراکز نگهداری، نسبت به واگذاری موقت کودکان و نوجوانان به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط در قالب طرح «خانواده میزبان» اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان گلستان در قالب طرح خانواده میزبان به آغوش خانواده بازگشتند، افزود: اجرای این طرح برای حفظ سلامت روان این دسته از کودکان تاثیر زیادی دارد.

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان ادامه داد: طرح خانواده میزبان شامل فرزندانی می‌شود که فاقد شرایط فرزندخواندگی هستند، و به طور معمول در طرح فرزندخواندگی خانواده‌ها به دنبال پذیرش فرزندان شیرخوار هستند اما در طرح میزبان، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سنین بالاتر به متقاضیان واگذار می‌شوند.

سرگزی با بیان اینکه در فرزندخواندگی والدین باید یک سوم اموال منقول و غیرمنقول را به نام فرزند بزنند که این مساله در طرح میزبان وجود ندارد تاکید کرد: خانواده‌های متقاضی باید دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه فرزندپروری را بگذارنند که پس از دریافت گواهینامه آموزشی، پرونده واگذاری فرزند به آنها در بهزیستی جریان پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی از یک بازه زمانی سه ماهه شرع می شود، گفت: در صورت درخواست خانواده متقاضی مبنی بر نگهداری بیشتر، این زمان طولانی‌تر هم خواهد شد و حتی پس از طی روال قانونی می‌توانند به صورت دائم آن فرزند را در محیط خانواده خود نگهداری کنند.

کد خبر: 69556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =