تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال استان گلستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۹ هزار و ۷۱۰ فرصت شغلی توسط ادارات، نهادهای دولتی و مشارکت بخش خصوصی استان ایجاد شد از تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی وفایی در جلسه ستاد اشتغال و شورای برنامه‌ریزی امور بانک‌های شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: تعهد اشتغال گلستان در سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی بود؛ ۲۹ هزار و ۷۱۰ فرصت شغلی توسط ادارات، نهادهای دولتی و مشارکت بخش خصوصی استان ایجاد شد که معادل ۱۱۷ درصد تعهد این بخش بود.

وی افزود: به لحاظ صحت‌سنجی اشتغال‌های ایجاد شده نیز هدف‌گذاری صورت گرفته توسط مقامات عالی گلستان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تعیین شده بود که افزون بر ۹۵ درصد فرصت‌های شغلی صحیح بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان همچنین با اشاره به اختصاص ۱۴ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال موضوع «جز سه بند ب تبصره ۱۸» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای این استان، گفت: تاکنون حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۴.۵ درصد از این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وفایی، میانگین پرداخت این تسهیلات در کشور را حدود ۲۰ درصد اعلام و بیان کرد: باتوجه به دیر ابلاغ شدن این تسهیلات درسال گذشته، شورای عالی اشتغال کشور با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تمدید مهلت پرداخت این وام‌ها انجام شده است.

وی بدون اشاره به سهم گلستان از تسهیلات جز چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بوجه سال ۱۴۰۲، گفت: عملکرد استان در این بخش به‌ویژه از سوی دستگاه‌های متولی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت بسیار خوب بوده و بالای ۸۰ درصد این تسهیلات را جذب کردند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس هم دراین نشست بیان کرد: سهم این شهرستان از محل تسهیلات جز سه بند ب تبصره ۱۸ مبلغ ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

ایوب هلاکو افزود: برای بهره‌مندی متقاضیان واجد شرایط از تسهیلات فوق در مجموع ۲ هزار و ۲۸ پرونده توسط ادارات و نهادهای گنبدکاووس به ارزش سه هزار میلیارد ریال تشکیل و به بانک‌های عامل برای پرداخت ارسال شد که ۲۱۱ نفر موفق به دریافت وام شدند.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با گلایه از بانک‌های عامل به سبب پرداخت‌نکردن کامل تسهیلات جز سه بند ب تبصره ۱۸ به متقاضیان گفت: اگرچه این شهرستان در سهمیه اختصاص یافته تسهیلات رتبه دوم را در بین ۱۴ شهرستان گلستان دارد اما در پرداخت وام به متقاضیان رتبه آخر استان را کسب کرده است.

مهدی دهرویه افزود: آخر شدن گنبدکاووس در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زیبنده دومین شهرستان گلستان نیست و بانک‌های عامل باید این عقب‌ماندگی را هرچه سریعتر جبران کنند.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های گوناگون برای جذب تسهیلات اشتغالزایی دارد که دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر این موضوع باشند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

کد خبر: 69560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =