کاهش تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ همراه شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، ابراهیم رضازاده با اعلام این خبر افزود: کلیه مشمولان قانون تامین اجتماعی که تابع قوانین کار باشند مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری بوده و به جز گروه استثنا شده در ماده یک قانون با رعایت شرایط استحقاق مصرح در قوانین و تفاهم‌نامه مربوطه از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۵۲۰ پرونده متقاضیان بیمه بیکاری در کمیته‌های دو نفره تشخیص بررسی شده گفت: بیشترین فراوانی متقاضیان در حوزه خدمات با ۶۰ درصد پرونده‌ها بوده است که با اعلام نظر اعضای کمیته‌ها موارد مشمول جهت طی مراحل نهایی و برقراری مقرری به شعب سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تشریح وظایف قانونی در ارتقای مهارت مقرری‌بگیران و تلاش برای برگشت نیروی کار به چرخه تولید بیان کرد: در راستای تبصره سه ماده ۹ قانون بیمه بیکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای، آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را فراهم می‌کند که در این راستا در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۲۹ نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده و از بین افراد آموزش دیده تعداد ۱۸۳ نفر به چرخه اشتغال استان بازگشته‌اند.

رضازاده در ادامه به اقدامات انجام شده در استان برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران با توجه به نیاز بنگاه‌های اقتصادی به نیروی کار اشاره و بیان کرد: صرف‌نظر از تلاش ادارات تابعه و استفاده از ظرفیت‌های کاریابی‌های استان برای تحقق وظیفه ذاتی،مکاتبات متعددی با دستگاه‌های صادرکننده مجوز نظیر صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و... نیز انجام و آمادگی ادارات تابعه برای معرفی مقرری‌بگیران واجد شرایط به فرصت‌های شغلی موجود در بنگاه‌های اقتصادی اعلام شده است. در نهایت یک هزار و ۴۶۰ نفر موفق به اشتغال مجدد و ذخیره استحقاق بیمه بیکاری خود شده‌اند.

وی در خاتمه و با بیان اقدامات انجام شده، عملکرد حوزه بیمه بیکاری استان را در راستای تحقق شعار سال،رشد تولید و مهار تورم مثبت ارزیابی کرد و از کاهش ۱۹ درصدی مقرری بگیران نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

کد خبر: 69589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =