رقم تسهیلات و افزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولاد چه میزان است؟

صندوق بازنشستگی فولاد از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان متقاضی را آغاز خواهد کرد تا افراد بازنشسته در صورت نیاز بتوانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. از سویی دیگر با تصویب هیات وزیران میزان رشد حقوق این گروه در سال جاری نیز مشخص شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، پرداخت تسهیلات به بازنشستگان تحت پوشش با کارمزد چهار درصد و براساس امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی ایران محقق شده است تا خدمتی نوین در راستای اعطای تسهیلات رفاهی به بازنشستگان این صندوق در سال جاری ارائه شود.
براساس اعلام صندوق بازنشستگی فولاد ۲۹ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق که حساب آنها نزد بانک ملی ایران است می‌توانند از این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره‌مند شوند.
طبق اعلام صندوق بازنشستگی فولاد، بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از روز اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت صندوق فولاد، به نشانی www.irsbf.ir برای دریافت وام به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.
یدالله راشدی، معاون توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی فولاد درباره اجرای این طرح و امضای تفاهم‌نامه این صندوق با بانک ملی برای پرداخت وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی منعقد شده تا حدود ۲۹ هزار بازنشسته‌ای که حساب حقوقی آن‌ها در بانک ملی است وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی دریافت کرده و به حساب آنها واریز شود.
براساس اطلاعات موجود در حال حاضر ۷۹ هزار نفر به عنوان بازنشسته فعال از خدمات صندوق بازنشستگی فولاد برخودار هستند که با اعضای خانواده آنان به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسند. همچنین تعداد مستمری‌بگیران صندوق با جامعه آماری ۸۷ هزار نفر، از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۱۴۰۳
طبق اعلام صندوق بازنشستگی فولاد میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ براساس تصویب هیات وزیران و ابلاغ این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور به سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی مشخص شده است.
میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد، حق علائله‌مندی ۱۴ میلیون و چهار هزار و ۱۰۰ ریال، حق عائله‌مندی فرزند سوم و بیشتر بازنشستگان ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ هزار ریال، حق اولاد بابت هر فرزند هشت میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و حق اولاد فرزند سوم و بیشتر بازنشستگان ۱۱ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۳۰۰ ریال تعیین شد.
همچنین حداقل حقوق بازنشستگان بر حسب ۳۰ سال سنوات خدمتی در صندوق بازنشستگی فولاد در سال جاری نیز ۹۰ میلیون ریال است.
براساس اعلام صندوق بازنشستگی فولاد هزینه ازدواج و فوت به افراد تحت پوشش در سال جاری ۳۱ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۰۰ ریال پرداخت خواهد شد.

تاریخچه‌ای از صندوق بازنشستگی فولاد
صندوق بازنسستگی فولاد در مرحله نخست در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان امور بازنشستگی برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان تأسیس شده و سپس در سال ۱۳۷۵ به موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تغییر نام یافت و زیر نظر شرکت ملی فولاد اداره می‌شد. در سال ۱۳۷۵به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تحت شماره ۹۵۱۱ ثبت و در ۱۶ خرداد ۷۶ تغییر نام یافته و دارای هیأت امنای جدید (هفت نفر عضو هیأت امناء ) مدیران عامل ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، معاون امور اجتماعی و نیروی انسانی و بالاترین مقام مسئول معدنی شرکت ملی فولاد و ۲ نفر با انتخاب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی فولاد فعالیت کرد.
البته در ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۱ به استناد قانون ساختار رفاه و تأمین اجتماعی و تصویب نامه هیأت وزیران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد. تا سال۱۳۹۰ منابع مورد نیاز صندوق از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تأمین و نسبت به پرداخت مستمری و هزینه‌های قانونی اقدام می‌شد که با اجرای قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده و مطالبات در قالب «رد دیون دولت» براساس اکچوئری جهت ادامه حیات پرداخت خواهد شد.
براساس اطلاعات موجود در حال حاضر گسترده فعالیت صندوق بازنشستگی فولاد در ۱۵ استان کشور است که اصفهان با ۵۰ درصد فراوانی بیشترین سهم را دارا است.
موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، موسسه‌ای بیمه‌گر و اجتماعی است که جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و شاغلان معدنی و صنایع معدنی و نیز فولادی را تحت پوشش خود قرار داده است.
صندوق بازنشستگی فولاد اکنون بخشی از خدمات خود را به جامعه تحت پوشس از میان بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به صورت الکترونیک ارئه می‌دهد که سامانه درخواست وام، فیش حقوقی، کارت اعتباری، ثبت‌نام فرزندان فارغ‌التحصیل، استعلام گواهی بازنشستگان و استعلام افراد تحت پوشش صندوق از جمله این خدمات الکترونیک به حساب می‌آید.
صندوق بازنشستگی فولاد یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌گر در کشور به شمار می‌رود که اکنون بخشی از بازنشستگان و فعالان در عرصه‌های مختلف را تحت پوشش دارد. در مجموع حدود ۶ میلیون بازنشسته از خدمات صندوق‌های بازنشستگی در کشور بهره‌مند هستند.

کد خبر: 69610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =