پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل آقاجانلو با بیان این مطلب گفت: این میزان تسهیلات به حدود ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد که ۷۰۰ نفر از آنان به صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بود که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است، افزود: کارهای خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

آقاجانلو یادآورشد: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خُرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه‌ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان افزود: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای تمامی فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

وی از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده سال گذشته در این استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و گفت: برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

کد خبر: 69657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =