شرط استمرار راهبرد آینده‌سازی در سازمان تأمین‌اجتماعی است

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم گرامیداشت ۲۵ فروردین روز منابع انسانی در این سازمان گفت: استمرار توفیقات و دستاوردهای تأمین‌اجتماعی در دولت و توجه به "آینده‌سازی" در این سازمان بین‌نسلی به جای "آینده‌خواری" و "آینده‌سوزی" که در گذشته در قالب روزمرگی و اجرای تعهدات به بهای ایجاد تعهدات سنگین برای آیندگان سازمان را گرفتار کرده بود، در گرو رویکرد یکایک همکاران ما در زمینه خدمت‌رسانی خالصانه است.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این نشست، با تأکید بر اهمیت و ضرورت تدوین نظام جامع منابع انسانی و توجه جدی به این حوزه در همه مجموعه‌ها به‌ویژه مجموعه‌ خدمت‌محور تأمین اجتماعی، بیان کرد: با اینکه امروز شاهد خدمات متنوع و متکثر سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح کشور هستیم، اما گاهی اهمیت این خدمات برای ما، برای مخاطبان و ذی‌نفعان و برای مسئولان چندان ملموس نیست و تنها زمانی‌که نقص و کژکاردی ایجاد و اجرای مأموریت‌ها با چالش مواجه شود، به ارزش و اهمیت آن خدمت و زحمات نیروی انسانی ارائه‌کننده آن پی می‌بریم.

وی با اشاره به این‌که نیروی انسانی مؤلفه اصلی تأثیرگذار در امر خدمت‌رسانی است، افزود: انگیزه‌هایی که همکاران ما برای خدمت دارند، فراتر از جبران خدماتی است که در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام می‌پذیرد. البته این به معنای سلب مسئولیت از مدیران مربوط در زمینه جبران متناسب خدمات نیروی انسانی نیست اما انگیزه اصلی و نیروی محرکه اصلی همکاران ما برای ارائه خدمات، این باور است که حضور در این سازمان و گره‌گشایی از کار مردم، نعمتی الهی است که باید قدر آن را دانست.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در حوزه جذب، نگهداشت و ارتقای منابع انسانی به‌رغم اقدامات ارزشمندی که در این دوره انجام شده هنوز تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه منابع انسانی اگر همه بخش‌های سازمان دست به دست هم ندهند مسائل این حوزه حل نمی‌شود، به‌ویژه که در حوزه منابع انسانی همواره مسائل نوپدید وجود دارد. از این نظر، مسئولیت جذب، توسعه و نگهداشت نیروی انسانی مربوط به همه واحدهای سازمان است و هر کس باید نقش خود را به خوبی ایفا کند. باید در حوزه منابع انسانی تمرکز راهبردی و دقت کافی داشته باشیم؛ چه مدیریت منابع انسانی یک حوزه چندوجهی و مقتضی توجه جدی است که باید در قالب نظام جامع نیروی انسانی تدبیر و پیگیری شود.

وی با تأکید بر بخشی از توفیقات سازمان تأمین‌اجتماعی طی دو سال و نیم گذشته، گفت: در یک نمونه به تصریح مدیرعامل بانک رفاه، در ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت از بانک داشتیم که این رقم در انتهای سال به صفر رسید. همچنین با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی با نظام بانکی، استقراض از نظام بانکی برای پرداخت حقوق و مستمری به صفر رسید و با اجتناب از این استقراض، از افزایش نقدینگی و افزایش تورم در کشور جلوگیری شد. همه این‌ دستاوردها حاصل لطف و عنایت خداوند متعال و توجه حضرات معصومین علیهم السلام و همچنین محصول تلاش‌های خالصانه کارکنان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور است که از این باب از همه همکاران قدردانی می‌کنم که با وجود مشکلات و کاستی‌ها به ۴۶ میلیون نفر بیمه‌شده این سازمان ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تنوع خدمات و مأموریت‌های سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی بر لزوم توجه به اقتضائات شغلی و حرفه‌ای متفاوت کارکنان در مدیریت منابع انسانی تأکید کرد و خدمت در تأمین‌اجتماعی به‌ویژه در بخش درمان این سازمان را توفیقی الهی توصیف کرد.

موسوی با اشاره به اینکه نیروی انسانی خدوم، مهم‌ترین مؤلفه و نقطه‌قوت تأمین‌اجتماعی است، گفت: تا زمانی که رویکرد ما در این سازمان خدمت‌رسانی خالصانه باشد، راهبرد آینده‌سازی استمرار داشته و تحقق خواهد یافت.

نیروی انسانی در نظام اداری مدرن، یک سرمایه بزرگ است

«سید مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: نیروی انسانی در نظام اداری مدرن، یک سرمایه بزرگ و مستلزم توجه جدی است؛ و اگر سازمانی از نیروی انسانی خوب و کارآمد برخوردار نباشد، با وجود همه امکانات و تجهیزات دیگر، فعالیت مطلوب ممکن و میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال و نیم گذشته و در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی، با توجه ویژه به حوزه نیروی انسانی رشد خوبی در این سازمان محقق شد، گفت: افزایش درآمد سازمان طی این مدت و حرکت به سوی عدم استقراض از نظام بانکی؛ ناشی از اهتمام و جدیت نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در همه سطوح است. در این بازه زمانی رویکرد سازمان تأمین‌اجتماعی نیز همواره حمایت همه‌جانبه از همکاران بوده است.

حسینی با اشاره به برخی دستاوردهای معاونت منابع انسانی در سال گذشته از جمله تفویض برخی اختیارات به مدیران استانی در راستای تسهیل ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را از مهمترین اولویت‌های این معاونت در سال ۱۴۰۳ برشمرد و افزود: توجه به کرامت انسانی همکاران یکی دیگر از اولویت‌های سال جدید است که در این راستا عدم بکارگیری نیرو بدون جانمایی، جابه‌جایی نیروها با در نظر گرفتن شأن همکاران و... از جمله مواردی است که در دستور کار خواهد بود و به منظور تحقق این اهداف، نظارت بر مدیریت منابع انسانی تقویت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی، تقویت ارتقای رضایتمندی کارکنان را یکی دیگر از اولویت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی عنوان کرد و گفت: در سال جدید جبران خدمات باید متناسب با شرح شغل صورت پذیرد و نظام پرداخت نیز اصلاح خواهد شد. دغدغه مدیریت سازمان این است که بهترین خدمات به کارکنان خدوم این مجموعه ارائه شود و امسال، سالی است که به این امر مهم بیش از پیش اهتمام خواهد شد. علاوه بر این خدمات رفاهی کارکنان نیز متحول شده و نحوه جبران خدمات ارتقاء خواهد یافت.

کد خبر: 69757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =