بهره‌مندی بیش از ۶۲ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی آموزشگاه‌های آزاد خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ۶۲ هزار و ۱۲۱ نفر در سال ۱۴۰۲ در بخش آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ملایی هزاروندی با بیان اینکه با رویکرد خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی معادل ۱۲میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۳ نفر ساعت، آموزش مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد خوزستان ارائه شد گفت: از این میزان آموزش هفت میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۷۵ نفرساعت ویژه زنان و پنج میلیون و ۲۸۶ هزارو ۱۹۸ نفر ساعت برای مردان اجرا شد.

وی افزود: این آموزش‌ها در ۳۵ رشته آموزشی از قبیل اتومکانیک، الکترونیک، امور اداری، بهداشت و ایمنی، صنایع چاپ، صنایع دستی، صنایع غذایی، عمران، مخابرات، هنرهای تجسمی و... در قالب ۳۶۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز موافقت اصولی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و تسهیل مراحل توسعه کسب و کار بیان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند برای تاسیس موسسات کارآموزی آزاد و سرمایه‌گذاری درحوزه مهارت آموزی ازاین طرح استفاده کنند.

ملایی هزاروندی ادامه داد: متقاضیان برای ثبت تقاضای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور به آدرس www.portaltvto.com یا وب سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان مراجعه کنند.

وی به آمار آموزشگاه‌های خوزستان اشاره و بیان کرد: در خوزستان یک هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در استان فعالیت می کنند که بر اساس تعرفه مصوب به گروه‌های هدف آموزش مهارتی ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان افزود: همچنین در سال گذشته به میزان ۲۱ میلیون و ۱۳ هزارو ۹۰۵ نفر ساعت در دو بخش آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی آموزش‌ مهارتی اجرا شد.

بر اساس این گزارش نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، بیکار جویای تکمیل مهارت، شاغل فاقد مهارت (در صنعت)، شاغل جویای مهارت، زنان خانه‌دار، سربازان در پادگان‌ها، دانشجویان جویای تکمیل مهارت عملی و کارگاهی، دانش آموزان (کاردانش)، اصناف و پیشه‌وران، نیروهای حمایتی زیر پوشش ارگان‌های حمایتی (بهزیستی و هلال احمر) و شاغلان در بخش خدمات کشاورزی از جمله گروه‌های هدف در فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

کد خبر: 69780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =