برگزاری هفت مسابقه ملی مهارت در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان گفت: هفت رویداد و مسابقه ملی مهارت و آزاد سال گذشته به همت این مجموعه برگزار شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وهب مختاران با بیان اینکه مسابقات مهارت آزاد در رشته پیرایش مردانه، طبخ غذاهای سنتی و مدرن با طعم سیر و همچنین طبخ غذاهای دریایی(آبزیان) سال گذشته برگزار شد گفت: مسابقات مهارت ویژه زندانیان نیز در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد و مسابقات کشوری مهارت آزاد ویژه عموم و اقشار اتباع کارگران هم به زودی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود که سال گذشته بیست و یکمین مرحله برای سنین زیر ۲۱ سال به اجرا درآمد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: در مرحله شهرستانی بیست و یکمین المپیاد ملی مهارت ۷۶ نفر در ۲۶ رشته به رقابت پرداختند که ۱۵ نفر برای رقابت‌های کشوری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: هفت نفر از این افراد در رشته‌های صافکاری خودرو، تاسیسات الکتریکی، تراش سی.ان.سی، نقاشی خودرو، آرایشگر مردانه و فناوری اتومبیل موفق به دریافت مدال شدند.

مختاران همچنین از برگزاری مسابقات آزاد مهارت نیروهای مسلح سال گذشته در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: در مسابقات مهارت آزاد هیچگونه محدویت سنی نداریم؛ مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر زیر ۲۱ سال دارای مهارت انجام می شود و مدال‌آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می‌یابند.

کد خبر: 69787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =