عضویت بیش از ۱۴‌ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی از عضویت بیش از ۱۴‌ هزار نفر در این صندوق خبر داد و گفت: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بالاتر رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، امین بلالی، دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه در نشست خبری گفت: همه‌ زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد آنها از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه ثبت‌نام کرده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی افزود: اعتبار این طرح از سوی دولت پرداخت شده که اگر مورد استفاده قرار نگیرد به خزانه بازمی‌گردد از این رو انتظار داریم مادران با ثبت نام در این طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۴ در کشور تاسیس شد و در استان‌ها از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد.

وی به چند شرط عضویت در این صندوق اشاره و بیان کرد: شرط سنی ۱۸ الی ۵۰ سال، محل سکونت روستایی و عشایر و شهرهایی که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند مشمول عضویت در این صندوق هستند. بلالی با بیان اینکه قالیبافان، رانندگان بین شهری، کشاورزان غیرساکن در روستاها و مربیان مهدکودک‌ها نیز بر اساس شغل خود می‌توانند در این صندوق عضو شوند گفت: در این صندوق‌ها ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود؛ یک سوم حق بیمه بر عهده‌ بیمه شده و دو سوم آن توسط دولت پرداخت می‌شود و بزرگترین تفاوتی که این بیمه با سایر بیمه‌ها دارد این است که کارفرمای آن دولت است.

بلالی با بیان اینکه این بیمه به صورت اختیاری است، افزود: در این صندوق آقا و خانم که ۶۵ سال سن و حداقل ۱۵ سال سابقه داشته باشد بر اساس ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی بیان کرد: کارافتادگی کل اگر ناشی از کار باشد برای یک روز سابقه به اندازه‌ ۲۰ سال سابقه مستمری پرداخت می‌شود اما اگر بر اساس بیماری باشد باید یکسال سابقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال این بیمه به بیمه‌های دولتی اعم از تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروی‌های مسلح یکی از مزایای این صندوق‌ها است، گفت: کمک هزینه‌ کفن و دفن برای کسانی که بازمانده‌ای برای دریافت مستمری ندارند پرداخت می‌شود.

بلالی افزود: حق بیمه این صندوق‌ها از هشت سطح برخوردار است که کمترین سطح آن ماهانه ۸۰ هزار تومان و سالانه ۹۶۰ هزار تومان و حداکثر آن ۳۲۵ هزار تومان که سالانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی ادامه داد: بالای ۸۰ درصد بیمه‌شدگان از سطح هشت بیمه شده‌اند و برای ۳۰ سال سابقه در این صندوق امسال شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهمیه‌ تکلیفی که در سال‌جاری به استان ما داده شده ۳۹‌هزار و ۴۵۰نفر است، گفت: از اول فروردین تا به امروز ۲۱۲۵ نفر در این صندوق بیمه شده‌اند.

بلالی به آمار بیمه‌شدگان سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۴‌هزار و ۹۴۷ نفر طی سال گذشته در این صندوق عضو شده‌اند که هشت هزار و ۸۸۷ نفر آن را آقایان و شش هزار و ۶۰ نفر را خانم‌ها تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بیمه‌شدگان مردان و ۴۰‌درصد زنان هستند، بیان کرد: کل بیمه‌شدگان استان ۲۹۰هزار و ۷۳۱ نفر است که ۱۵ درصد مجموع کشوری را شامل می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی افزود: از لحاظ تعداد افراد ثبت شده اولین استان و از بابت درصد سومین استان کشور هستیم و در تمام شهرستان‌های ۲۲‌گانه استان آمار بیمه‌شدگان از میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر: 69795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =