وقوع ۱۸۷ حادثه ناشی از کار در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته تعداد حوادث ناشی از کار در استان ۱۸۷ مورد بود که ۱۵ فقره آن منجر به فوت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری در نشست با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان کردستان در آستانه روز جهانی کارگر در سنندج بیان کرد: در مجموع سال گذشته ۲۳۸ پرونده حوادث ناشی از کار در کردستان بررسی شد.

وی تعداد واحدهای کارگری را در استان ۱۹ هزار و ۲۸۴ مورد اعلام کرد و افزود: پارسال تعداد دادخواست‌های هیات تشخیص این اداره کل ۶ هزار و ۹۶ مورد بود که پنج هزار و ۶۸۲ مورد رای صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تعداد آرا سازشی هیات تشخیص هزار و ۵۸۲ مورد بود، یادآور شد: آرا هیات شورای حل اختلاف نیز هزار و ۴۷۸ مورد بوده است.

پیشکاری اضافه کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایات کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص از ۱۲۴ روز در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ روز در سال گذشته کاهش یافت.

وی با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۳۶ بازرسی از کارگاه‌های تحت نظارت این اداره کل در سال گذشته، تعداد بازرسی‌های دوره‌ای مطابق با برنامه‌های زمان‌بندی شده را هفت هزار و ۲۷۰ و بازرسی از کارگاه‌های پرخطر را دو هزار و ۹۵۴ مورد عنوان کرد.

برگزاری ۲۱ هزار و ۸۴۴ نفر ساعت دوره های آموزشی تخصصی و عمومی ایمنی و بهداشت کار و تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی بودن ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر در استان، از دیگر مطالبی بود که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به آن اشاره داشت.

کد خبر: 69834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =