روز رویایی بورس و سهامداران

 روز ‌شنبه (اول اردیبهشت‌ماه) شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۷۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش۷۷.۶۲۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۲۱.۴۲۶واحدی در محدوده ۷۴۴ هزار واحدی ایستاد. به نوعی می توان گفت، امروز، روزی رویایی برای بورس و سهامداران آن بود.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۳.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۴۲۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹.۵ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی‌خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندر عباس و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت ونماد سیمان‌هرمزگان‌ بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۵۹۱ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۹۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب، شرکت آهن و فولاد ارفع، ایران‌خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر مثبت و نماد پویا زرکان آق دره بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲۹۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۸ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۷۷۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۱۱۸۵ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با بازگشت دامنه نوسان به حالت قبل امروز شاهد افزایش رونق بر روی تابلوهای معاملاتی بودیم و سهم‌های بزرگ و تاثیر گذار صف خرید به کار خود پایان دادند. صندوق‌های سهامی و اهرمی هم نیز اکثرا صف خرید شدند که این نشانه خوبی برای معاملات فردا در بازار سهام است.

از سویی شاخص کل و هم‌وزن مقاومت‌های کوتاه مدت خود را شکسته‌اند و روند کوتاه مدت آن‌ها صعودی است. امروز همچنین نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳۱۹۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۲۸۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌شود.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۷۶۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۱۰۷۵ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۶۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۱۶۴ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۳۷۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۱۳ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 69933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =