بورس همچنان بر مدار صعود

روز ‌یکشنبه (دوم اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۲۷.۰۰۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۸۳۹۶ واحدی در محدوده ۷۵۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۶.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۶۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مخابرات ایران و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس‌ بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۲۸۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۷.۶ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۱۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب، ایران‌خودرو دیزل و گروه انتخاب الکترونیک شرکت آهن و فولاد ارفع و سرمایه‌گذاری پارس آریان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پویا زرکان آق دره و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که روند کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هم‌وزن صعودی است. از سویی امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند. ارزش معاملات خرُد نیز عدد ۳۲۵۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۵ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۹ درصد با کاهش روبرو بوده است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۹۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.امروز نیز ۲۰۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این سومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌شود.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۰۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۱۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۳۷۵ میلیارد تومان است که کاهش ۷۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۹۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۹۴ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 69975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =