بورس به تنظیمات کارخانه بازگشت

روز ‌دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۱۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۴.۳۱۱ واحدی در محدوده ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۸۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی بوعلی، صنایع ملی مس ایران و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۳۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۳.۷ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۲۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌گذاری پارس‌آرین، شرکت آهن و فولاد ارفع، صبا فولاد خلیج فارس و سپیدار سیستم آسیا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که ارزش معاملات خرد عدد ۵۵۷۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۸ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۱۹ درصد افزایش داشته است. با توجه به وضعیتی که بورس امروز پشت سر گذاشت، به نوعی بازار سهام به تنظیمات کارخانه بازگشت و روند کند و فرسایشی آن دوباره برای سهام‌داران تکرار شد.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۴ میلیارد تومان بوده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۴۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۵۹۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۲۷۱ میلیارد تومان است که کاهش ۱۱۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۱۵۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۵۷ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 70027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =