راه‌اندازی ۲۱ خدمت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی از راه اندازی ۲۱ خدمت غیرحضوری در این سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ خبر داد و گفت: سرویس های باقیمانده از این طرح، آماده رونمایی در هفته های آینده هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی اکبر ربیع‌زاده اظهار داشت: ایجاد امکان پرداخت برخط روزانه به داروخانه ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد از دستاوردهای بزرگی است که با تلاش همکاران واحدهای مختلف، شاهد آن هستیم.
وی افزود: به منظور افزایش مشارکت داروخانه‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد و تشویق این مراکز در اجرای عملیات نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، ۳۰ درصد عملکرد داروخانه و ۸۰ درصد عملکرد درمانگاه در پایان روز محاسبه و از طریق سرویس پرداخت بانک رفاه به حساب مراکز مورد اشاره واریز می‌شود.
ربیع زاده گفت: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته می توان به پیاده سازی API های نسخه نویسی و نسخه‌پیچی برای نرم افزار های مطب، درمانگاه، داروخانه و پاراکلینیک به منظور یکسان‌سازی درگاه ورود درمانگران و طرح تبادل نسخ الکترونیک اشاره کرد که در حال حاضر در تعدادی از داروخانه‌ها و مطب‌ها عملیاتی شده است.
وی افزود: همچنین با توجه به نیاز مبرم سامانه نسخه الکترونیک به کدینگ جامع حوزه نسخه نویسی دارو، برای ایجاد سهولت، تسریع و افزایش صحت نسخ تجویزی درمانگران، کدینگ دارویی نهایی شده، در سامانه نسخه الکترونیک بارگذاری شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به همین منظور برای اجرای "طرح تبادل نسخ الکترونیک"، سازمان های بیمه گر و شرکت‌های دارای نرم افزار مطب و همچنین مراکز سرپایی مکلف خواهند بود کدینگ مذکور را در تمامی سامانه های نسخه نویسی سطح کشور عملیاتی کنند.

کد خبر: 7176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =