تداوم فعالیت مهم‌ترین بحث توسعه کسب‌وکارهای خرد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از دو کارگاه تولیدی پروژه نعمت در استان کرمانشاه، ضمن تأکید بر استمرار فعالیت کارگاه‌های شناسایی شده گفت: مهم‌ترین بحث در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، کمک در تداوم فعالیت آنها از طریق ایجاد بازار فروش و سفارش‌گیری است.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی وزارت کار، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمانشاه از دو کارگاه تولیدی درمان طب سحر کامبادان و طب و درمان الیپی تولید کننده اقلام مصرفی ﺑﻬﺪاﺷـﺘﻲ ﻣﻮردﻧﻴﺎز و درخواست ﺻـﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ (UNFPA) در پروژه نعمت، بازدید شد.

منصوری افزود: هدف از این پروژه، ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ در زمینه ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎنﺑﺎردار در دوره کووید ۱۹ با رعایت استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت است که با به کارگیری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای زنان سرپرست خانوار در فرآیند تولید این اقلام در واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط در حال انجام است.

حسن عزیزی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره پروژه نعمت گفت: پروژه ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺳﺎزی ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎن ﺑﺎردار در دوره کووید ۱۹ با نام پروژه نعمت، ذﻳﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎری ﻣﺸﺘﺮک ﺳﺎل ۲۰۲۰ ﻣﻴﻼدی وزارت ﺗﻌﺎون، ﻛﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﺻﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ است که مسئولیت و نظارت بر این پروژه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به آموزش و رعایت استانداردهای مدیریتی از جمله رعایت شرایط فنی و بهداشتی ساختمان و سالن تولید، ویژگیهای سالن تولید و بسته‌بندی (شامل در، پنجره، دیوار، پله، سقف و کف)، فضا جهت عملیات تولید، شرایط و ویژگی‌های انبارها و سیستم تهویه در کارگاه تولیدی منتخب این پروژه توسط کارشناسان و ناظران فنی و کیفی افزود: تعداد ۱۰۸ نفر در کارگاه های تولیدی منتخب در استان کرمانشاه شامل قصر طلایی کسری، دایراک صنعت درمان، طب و درمان الیپی، آراد آبادیس زاگرس، درمان طب سحر کامبادان، طی ۵ دوره تحت آموزش های رسمی قرار گرفتند.

در این بازدیدها رعایت شرایط فنی و بهداشتی قسمت‌های رفاهی، سیستم شستشو، ضدعفونی و گندزدایی، اصول بهداشت فردی کارکنان و الزامات اختصاصی واحدهای تولید تجهیزات پزشکی مصرفی، روشهای ویروس زدایی مورد تأکید قرار گرفت.

براساس این گزارش، کارگاه تولیدی درمان طب سحر کامبادان و طب و درمان الیپی در کرمانشاه در زمینه تولید ماسک بهداشتی و با کیفیت با محوریت اشتغال ﮔﺮوهﻫﺎی آﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ از جمله ناشنوایان و زﻧﺎن سرپرست خانوار تحت پروژه نعمت فعالیت می کنند.

کد خبر: 7677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =