رد شدن لایحه بودجه ۱۴۰۰ به زیان کشور و مردم

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه رد شدن لایحه بودجه ۱۴۰۰ به زیان کشور و مردم تمام شده و اقتصاد ایران را بی ثبات‌تر می‌کند، گفت: اگر قرار بود لایحه بودجه رای نیاورد چرا مجلس دو ماه وقت کشور را تلف کرد؟ نمایندگان می‌توانستند از همان ابتدا این کار را انجام دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، روز گذشته لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به گفته نمایندگان مجلس به درستی نوشته نشده بود، با وجود اصلاحات بسیار از سوی مجلس، رای نیاورد و به دولت بازگردانده شد.

مهدی پازوکی در این باره در گفت‌وگو با آتیه ‌آنلاین، اظهار کرد: رد شدن لایحه بودجه ۱۴۰۰ از نظر کارشناسی و اقتصادی کار بسیار نادرستی و اشتباهی بود چرا که اگر قرار بود رد شود پس کمیسیون تلفیق در این دو ماه چه کاری انجام داد؟ چرا این همه اصلاحات به آن اضافه شد و وقت مردم و کشور در این مدت گرفته شد.

وی افزود: رد شدن لایحه بودجه سال آینده سیگنال منفی برای اقتصاد کشور داشت و در شرایطی که در جنگ اقتصادی با دشمن خارجی هستیم و تحریم‌های ظالمانه فشار بسیاری به ایران آورده است نباید این اتفاق می‌افتاد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سیاسی بودن رد لایحه بودجه، تصریح کرد: پیش از این تصور اینگونه بود که اقتصاد ایران با سیاست خارجی گره خورده است اما حالا می‌بینیم که اقتصاد کشور با مسائل سیاسی داخلی نیز گره خورده است و در گرو سیاست است و این سیاست نه تنها به دنبال منافع ملی نیست بلکه کاملا به زیان طبقات ضعیف و تهی دست و به نفع رانت‌خواران و سودجویان تمام می‌شود.

پازوکی ادامه داد: بخش عمده ای از لایحه بودجه ۱۴۰۰ مربوط به هزینه‌های دولت است و این هزینه ها همان حقوق معلمان، پرستاران، کارکنان دولت، کارگران و... است و رد شدن این لایحه که البته هیچ ضرورتی نداشت آسیب جدی به اقتصاد کشور خواهد زد. مگر می‌شود حقوق معلمان و کارمندان را به خاطر رد شدن لایحه پرداخت نکرد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه‌ای که دولت ارائه داد به مراتب از مجلس بهتر بود، گفت: کار درست و کارشناسی این بود که مجلس در راستای ایجاد انضباط مالی بیشتر در نظام بودجه‌ریزی حداقل ۲۰ درصد از مخارج دولت را کاهش می‌داد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مجلس ۴۰ درصد بودجه سال آینده را افزایش داد و نهایتا پس از دو ماه آن را رد کرد. این کار مسلما بی ثباتی اقتصادی را تشدید می‌کند.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: بودجه و بودجه‌ریزی ربطی به آمریکا و دشمنان ندارد و این تصمیمات به بی ثباتی اقتصادی که هدف دشمن است، کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر: 7696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =