آقای افخمی، مرد باش و یک شیفت بیا بیمارستان

اظهارات عجیب بهروز افخمی که شیوع بیماری کووید ۱۹ را حاصل یک برنامه ریزی جهانی وحشت خوانده که توسط آمریکا و انگلیس صورت گرفته مهمترین حاشیه روز گذشته جشنواره فجر بود.

به گزارش آتیه آنلاین، بهروز افخمی که دو ماه پیش در نامه ای به مسئولان وزارت بهداشت ایده سیاسی بودن کرونا را مطرح کرده بود روز گذشته نیز بدون ماسک در فضای جشنواره حاضر و در مقابل دوربین یک رسانه گفت: «نه تنها نفس برگزاری جشنواره بد نبوده بلکه اساساً تعطیل کردن سینمای ایران کار بسیار غلطی بوده است. تحمیل ماسک به مردم کار بسیار غلطی است. تعطیلی مدارس و تبدیل کردن بچه‌ها به زندانی در خانه‌ها کار غلطی است. این برنامه جهانی وحشت که احتمالاً با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده، در ایران به‌گونه‌ای اجرا شده است که گویی کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم.»

امسال یکی از اصلی‌ترین چالش‌های برگزاری جشنواره فجر، از روز نخست تا به امروز اجرای پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بوده  و حالا این سخنان عجیب افخمی آن‌هم در حاشیه حضور در کاخ جشنواره فیلم فجر، موجی از بهت و تعجب را میان مردم و هنرمندان به وجود آورده و  با واکنش تند وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت هم در توییتر روبرو شده است.

وهاب‌زاده در صفحه اینستاگرامش نوشت: «یک میلیون نفر در دنیا بر اثر کرونا فوت کردند اما این آدم بعد از یک سال میگه این توطئه بوده. هم ماسک زدن اشتباه هست و هم بستن مدارس و …. البته مشکل ایشان جای دیگری است. افخمی ناراحت تعطیل شدن کاسبی خودش است نه جان مردم. الان هم مجدد می‌گوید مدارس و دانشگاه‌ها را بازکنید! نه اینکه دغدغه علم و دانش داشته باشد…قبلا هم نامه‌ای بلند به وزیر بهداشت نوشته بودند که چرا شلوغ می‌کنید!، مدافعان سلامت را بزرگ نکنید! مگر چند نفر از کادر درمان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که این همه سر و صدا میکنند! آقای افخمی، مرد باش یک روز یک شیفت بیا بیمارستان کنار همین پزشکان و پرستاران کرونایی کنار بیماران باش. بیا یک روز به هموطنانت خدمت کن. مگر نمیگویی کرونا دروغ است؟ این گوی این میدان…»

عباس صالحی، وزیر ارشاد هم در توییتی بدون اشاره به نام افخمی از جامعه پزشکی و مردم خواست تا سخنان و رفتار تعداد انگشت شمار را به همگان تعمیم ندهند. جامعه هنری کشور از روزهای نخست کرونا، همراه مدافعان سلامت بوده و هستند. منیژه حکمت نیز در انتقاد به وضعیت حاکم بر برگزاری جشنواره از حرف‌های افخمی با تیتر «تئوریسین‌های قلابی سینما، جشنواره را به قربانگاه ⁧کرونا⁩ تبدیل می کنند» انتقاد کرد.

همین چند روز قبل بود که دو فوتبالیست محبوب ایرانی، به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در یک برنامه زنده تلویزیونی، کرونا گرفتند و هر دو فوت کردند و حالا غلط دانستن پروتکل‌ها  و سیاست‌های سخت‌گیرانه برای مبارزه با کرونا، از طرف کسی که نقش روشنفکر و یک فرد آگاه را را در جامعه ایفا می کند، در واقع پشت پا زدن به یک سال سختی کادر درمان و تازه کردن داغ افرادی ست که در این مدت عزیزانشان را از دست داده اند.

کد خبر: 7780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =