ضرورت آموزش فنی و حرفه ای بانوان در راستای اشتغال

پورانداخت نیرومند، مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان تهران روز پنج شنبه در جریان بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستانهای جنوب شرق تهران با تاکید بر ضرروت اجرای دوره‌های آموزشی مخصوص بانوان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت:  امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و نیاز خانواده‌ها به درآمد بیشتر، دوره‌هایی در مراکز فنی و حرفه ای برای بانوان باید آموزش داده شود که خروجی آن در اشتغال شهرستان قابل لمس و کمک بر اقتصاد خانواده‌ها از طریق اشتغال آنها یا به کاهش در هزینه‌های معیشت آنان منجر گردد.  

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران،  نیرومند ضمن بررسی راهکارهای اجرایی به منظور ارائه آموزش های مهارتی برای متقاضیان در این شهرستانها، بر رسالت وماموریت آموزش فنی و حرفه ای، روند و فرایند برنامه ریزی اجرای دوره های آموزش مهارت، استاندارد های آموزشی و لزوم اقدام براساس نیازهای منطقه ای تاکید کرد.

وی یکی از چالش های مهم اجتماعی و فرهنگی در این شهرها را نبود مهارت و خود باوری در بین جوانان دانست واظهار داشت: حل مشکلات اجتماعی این شهرستان عزم عمومی همه نهادها و ارکان ها را طلب میکند.

وی تاکید کرد : اداره کل فنی حرفه استان تهران آماده هرگونه خدمت به مردم این منطقه محروم است  و معتقدیم با گسترش و ترویج مراکز آموزشی و توسعه مهارت های گوناگون، معضل بیکاری نیز به حداقل می رسد.

نیرومند افزایش مهارت در جوانان آموزش دیده را حایز اهمیت دانست و افزود : باید با گسترش مراکز و تجهیزات از نظر کمی و کیفی سطح خدمت رسانی به آحاد مردم را افزایش دهیم.

 بهترین راه اشتغالزایی کسب مهارت است

فرماندار قرچک نیز در حاشیه این بازدید بر گسترش و ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازهای شهرستان تأکید و بهترین راه اشتغالزایی جوانان جویای کار را کسب مهارت و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی فنی وحرفه‌ای عنوان کرد.

نماینده عالی دولت نیز در شهرستان، استقلال برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه را اتفاقی مهم دانست و بر ضرورت همکاری همه ادارات و نهادها در تحقق اهداف این مجموعه تأکیدکرد.

گفتنی است که همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان تهران به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی از مراکز فنی و حرفه ای به منظور بررسی مشکلات وظرفیت‌های حوزه فنی و حرفه‌ای در این مناطق بازدید بعمل آوردند.

کد خبر: 7782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =