کاهش شاخص بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۳۷ هزار و ۶۲۳ واحد کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ایرنا نوشت: در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هفت هزار و ۲۰ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار و ۱۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۵۹۱ واحد افت به ۲۷۲ هزار و ۱۴۶ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۵۸۰ واحد و شاخص بازار دوم ۶۱ هزار و ۹۵۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد تولید فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۴۷ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۳۵ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۵۹ واحد، فنرسازی زر (خزر) با ۴۱ واحد، بیمه ملت (ملت) با ۴۰ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۳۷ واحد و نورد و قطعات فولادی (فنورد) با ۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۱۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۶۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۱۳۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۸۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۷۰ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۲۷ واحد، تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنعتی زر ماکارون (غزر)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ‌ سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ‌ کاشی الوند (کلوند)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۱ میلیون و ۳۷۴ هزار برگه سهم به ارزش هفت و ۷۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۲۹۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۱۳۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توزیع داروپخش (دتوزیع)، ‌ قاسم ایران (قاسم)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سیمان ساوه (ساوه)، تولیدی و خدمات صنایع نوز توکا (وتوکا)، کلر پارس (کلر)، ‌ سرمایه گذاری پویا (وپویا) و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال (قچار) ‌  با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، ‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) هم تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

کد خبر: 7860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =