تصمیمات جدید، بورسی‌ها را امیدوار کرد

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که تیم جدید مدیریت در سازمان بورس با تصمیمات جدیدی مانند تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام، نشان دادند که عزم جدی برای بهبود بازار سرمایه دارند.

همایون دارابی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره تصمیمات جدید اتخاذ شده در شورای عالی بورس مانند تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام از منفی دو تا مثبت ٦ درصد، اظهار کرد: تصمیماتی که اخیرا برای بازار سرمایه در جلسات روزهای جمعه و شنبه گرفته شده است، نشان می‌دهد عزم و اراده جدی برای کمک به بورس و بهبود روند معاملات در بازار سرمایه وجود دارد و تیم جدید مدیریتی آمده‌اند که تصمیم‌های موثری را برای اصلاح این بازار اعمال کنند.

وی افزود: اگر قدری به روند معاملاتی بازار سرمایه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از تازه واردها که در بازار سرمایه در تابستان امسال با هیجان وارد بازار شده و هر آنچه را درست می‌دانستند به صورت هیجانی خرید می‌کردند امروز و طی هفته‌های اخیر این روند برعکس شده و همان تازه واردها اقدام به فروش سهام به صورت هیجانی و بدون دلیل منطقی می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اتخاذ تصمیم جدید درباره تغییر دامنه معاملات بورسی از منفی دو درصد تا مثبت شش درصد تصمیم عملیاتی و مناسبی است که می‌تواند این رفتارهای هیجانی در بورس را کنترل کند و بنابراین مدیران کنونی بازار سرمایه نشان دادند که واقعا می خواهند به این بازار کمک کنند.

دارابی با بیان اینکه تغییر دامنه نوسان سبب شده است که سود از ریسک و خطر در معاملات بازار سرمایه بیشتر شود، گفت: البته دولتمردان برای ثبات در بازار سرمایه و اصلاح مشکلات آن تصمیمات جدید را نیز اتخاذ کنند که می‌توان به تعیین تکلیف نرخ سود بانکی، نرخ ارز، لایحه بودجه و غیره اشاره کرد.

وی همچنین به تازه واردها در بازار سرمایه و تاثیر رفتار هیجانی آن ها در ضرر و زیانی که متحمل می‌شوند، تصریح کرد: بازار سرمایه عموما شاهد افراد تازه واردی است که رفتارهای هیجانی دارند، تا آبان ماه امسال ده میلیون کد بورسی تازه وارد در بازار سرمایه وجود داشت که اخیرا تعداد کدهای بورسی فعال تازه وارد به ۲۰ میلیون نفر رسیده است. جالبتر اینکه بر اساس آمارهای موجود از هر ۲۰ نفر تازه وارد در بازار سرمایه تنها یک نفرشان به صورت غیر مستقیم به بورس وارد شدند و از طریق صندوق‌ها و مشاوره اقدام به خرید و فروش سهم می کنند و ۱۹ نفر دیگر خودشان شخصا اقدام کرده و مستقیما معاملات شان را انجام می دهند.

کد خبر: 8004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =