پنتاگون تصمیم ترامپ درباره ماموریت نیروهای آمریکا  در سوریه را لغو کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این نیروها دیگر مسؤولیتی در قبال حفاظت از نفت سوریه ندارند و تنها وظیفه آنها مبارزه با داعش است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در راستای اصلاح اهدافی که رئیس جمهوری سابق این کشور برای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه تعیین کرده بود، اعلام کرد که این نیروها دیگر مسؤولیتی در قبال حفاظت از نفت سوریه ندارند و تنها وظیفه آنها مبارزه با داعش است.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت که جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به روزنامه‌نگاران گفت، کارکنان و پیمانکاران وزارت دفاع حق ندارند به کارکنان یا نمایندگان شرکتی خصوصی که دنبال بهره برداری از منابع نفتی سوریه است، کمک کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه گفت‌ ماموریت نظامیان آمریکایی مستقر در شمال شرق سوریه که تعدادشان در حال حاضر حدود ۹۰۰ تن است، مبارزه با داعش بوده و دلیل حضورشان در سوریه همین است.

این اصلاحیه بیشتر از اینکه یک  تغییر استراتژیک باشد تغییری در ادبیات میان دولت جدید دموکرات و دولت سابق جمهوری‌خواه است زیرا سابقه نداشت که ارتش آمریکا در هیچ نوع بهره‌برداری از نفت سوریه وارد شده باشد.

کد خبر: 8160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =