حواشی وزارت اطلاعات و فیلم‌های سفارشی

وزیر اطلاعات با حضور در تلویزیون از تولیدات سینمایی و تلویزیونی سال های اخیر این وزارتخانه نام برد که این صحبت‌ها توجه بعضی از رسانه‌های سینمایی را به خود جلب کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، محمود علوی، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه دو سیما گفته است که وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر در حوزه ساخت فیلم و سریال ورود کرده  تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کند. فیلم‌های روباه [به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی]، ماجرای نیمروز [به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی]، سیانور، [به کارگردانی بهروز شعیبی، نویسندگی مسعود احمدیان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی] امکان مینا [به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی]، روز صفر [به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان]، شبی که ماه کامل شد [به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی] و سریال‌های پازل [به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی]، تعبیر وارونه یک رویا [به کارگردانی فریدون جیرانی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی]، سارق روح [به کارگردانی احمد معظمی و به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری] و خانه امن [به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌ نژاد] محصول این رویکرد بود.

اگرچه سابقه حضور مستقیم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها تنها به دوره وزارت هفت‌ساله محمود علوی محدود نیست اما وزیر اطلاعات با نام‌بردن از شماری از فیلم‌هایی که به سفارش وزارت اطلاعات ساخته شده، این بحث را یک بار دیگر داغ کرد.

توضیح تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد»

در همین راستا، محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» روز جمعه ۲۴ بهمن ماه درباره تولید این اثر، در صفحه اینستاگرام خود متنی را منتشر کرد.

این تهیه‌کننده در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

در خصوص حواشی جدید فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» لازم می‌دانم نکات زیر را به اطلاع مردم عزیز برسانم:

۱- برای تولید فیلم «شبی که ماه کامل شد» هرگز از منابع و سرمایه دولتی و یا نهادهای حکومتی مشارکتی دریافت نشده و از هیچ سرمایه و سرمایه گذاری که دچار شائبه از منظر حقوقی و افکار عمومی باشد نیز استفاده نگردیده است. این فیلم با سرمایه بخش خصوصی و نیز با پیش فروش و فروش رایت‌هایش تولید شده است. همچنین اگر اسناد و مدارکی در رد این ادعا وجود دارد از انتشار آن استقبال می‌کنیم.

۲- انتخاب سوژه ملتهب فیلم (سرگذشت زنی که گرفتار تفکرات ارتجاعی تکفیری‌ها می‌شود) از طرف کارگردان، سرآغاز پروسه‌ای برای تحقیقات شد و به منظور تکمیل طرح اولیه از طریق حراست وزارت ارشاد، مشاوری برای تکمیل پروسه تحقیقات معرفی گردید و این امری طبیعی و بدیهی است چرا که بخش ِعمده‌ای از داده‌ها و معلومات به دلایلی واضح در دسترس نیست.

کد خبر: 8281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =