ساخت اتوبوس‌های برقی با مشارکت دانش بنیان‌ها در دستور کار معاونت علمی

با امضای تفاهم‌نامه‌ای تولید اتوبوس‌های برقی ایران‌ساخت با مشارکت دانش بنیان‌ها در دستور کار معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: تفاهم‌نامه‌ای با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و محمدرضا کلانی شهردار مشهد برای توسعه اتوبوس‌های بردافزا، با مشارکت یک شرکت فناور فعال در این حوزه منعقد شد. با امضای این تفاهم‌نامه تولید نمونه آزمایشی یک دستگاه اتوبوس برقی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این اتوبوس از نوع بردافزا یا هیبریدی است به این معنا که از دو نوع منبع سوختی برای حرکت استفاده می‌کند و با کمک گاز و برق شهری، خدماتی با کیفیت‌تر و آلایندگی پایین‌تر از نمونه‌های پیشین اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، در این تفاهم‌نامه همکاری شرکت دانش‌بنیان مجری طرح موظف شده است تا مشخصات فنی اتوبوس را ظرف مدت یک هفته به شهرداری مشهد ارائه دهد تا با احصاء نیازهای فنی و توانمندی‌های مورد نیاز حرکت در مسیر تولید آغاز شود. با انجام فرآیند تولید اتوبوس‌های فناور در صورت موفق بودن تست‌های میدانی، قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بردافزا منعقد خواهد شد.

کد خبر: 9145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =