تداوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در صورت اجرای تعهدات از سوی مجلس

شریعتمداری گفت: در صورت انجام تعهدات از سوی مجلس، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه مراسم بهره برداری از مرکز ملی پالایش کسب و کار وزارت کار، اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حمایت از واحدهای تولیدی، تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا بتوانند در این مدت بخشی از ضرر و زیانی را که متحمل شدند، جبران کنند.

وی گفت: در فضای عمومی کشور برای اشتغال و رشد اقتصادی باید اقداماتی را انجام دهیم، برخی از کسب و کارها که وارد دوره سخت و مشکل می‌شوند و در آن زمان کمک به این واحدهای تولیدی ممکن است دیر باشد، به همین منظور تصمیم گرفتیم که ایده‌ای برای رفع مشکلات و نواقص واحدهای تولیدی داشته باشیم و این ایده در دانشگاه علم و فرهنگ، با همکاری بین جهاد دانشگاه و وزارت کار شکل گرفت و امروز شاهد رونمایی از این ایده در قالب راه اندازی مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار کشور هستیم.

شریعتمداری بیان کرد: این مرکز به واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده‌اند کمک می‌کند تا موضوع آن‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و قبل از بروز مشکل بزرگتر، مشکل آن‌ها حل شود. این مرکز وظیفه رصد و پایش مشکلات واحدهای تولیدی را دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ماه به اجرا درآمد، حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای هم همسان سازی شد و همسان سازی حقوق صندوق‌های بیمه‌ای دیگر به معنای این نبود که حق ۳.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی نادیده گرفته شود.

 محمد شریعتمداری، اظهار کرد: اجرای همسان‌سازی در مرحله اول به جامعه کارگری تقدیم شد و مورد تشویق بازنشستگان کشور قرار گرفت، اگر تعهدات جاری از سوی مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شود مشکلی بر زمین نمی‌ماند.

وی گفت: روند بررسی نرخ تورم برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده تا روزهای پایانی امسال ادامه دارد.

کد خبر: 10090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =