دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی سایت‌های نیازمندی

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که موفق شده بود به روش آگهی جعلی در سایت های نیازمندی  بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کند توسط پلیس فتا استان، خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چندین نفر به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایی و درخواست رسیدگی به شکوائیه های خود را مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش لوازم خانگی عنوان کردن؛ در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این متهم  با درج آگهی با قیمت پایین تر و وسوسه‌انگیز فروش لوازم خانگی در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چندین نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرده است، در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا،   متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی وی را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ خورشاد افزود: عامل کلاهبردار که مردی بیست و پنج ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۳۹ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ پنج میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.

وی در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده سایت‌های تبلیغاتی را نخورده و قبل از هرگونه اقدامی از اصالت کالا و تقلبی نبودن و مسروقه نبودن کالا کسب اطمینان نمایند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت‌های درج آگهی عنوان کرد و گفت: هموطنان عزیز به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند زیرا کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کد خبر: 10187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =