افتتاح مرکز جوارکارگاهی فنی و حرفه‌ای در شهرستان ملارد

مرکز جوار و بین کارگاهی در اتحادیه صنف خدمات خودرو  شهرستان ملارد با حضور پوراندخت نیرومند، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران افتتاح شد.

به گزارش آتیه آنلاین از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، نیرومند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در آیین افتتاح مرکز جوارکارگاهی صنف خدمات خودرو که با حضور آقای اسدی رییس فنی و حرفه ای شهرستان شهریار و اعضای اتحادیه صنف خدمات خودرو برگزار شده بود گفت: قانون کار سازمان فنی و حرفه ای را ملزم کرده است که ارتقای مهارت شاغلین در بخش های مختلف را دنبال کنند و یکی از سازو کارهایی که ایجاد کرده است مراکز جوار و بین کارگاهی است.

وی ادامه داد: در سطح استانها ۶۰ مرکز جوار کارگاهی مشغول فعالیت هستند اما رویکرد سازمان فنی و حرفه ای افزایش مراکز جوار کارگاهی است و  استان تهران پتانسیل این را دارد که ۲۵۰۰ مجوز برای صنایع و اصناف صادر کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه افزود: با توجه به اینکه اخذ مجوز برای ایجاد مراکز بین کارگاهی برای واحدهای صنعتی و صنفی تسریع شده است این واحدها می‌توانند مستندات خود را به اداره کل فنی و حرفه ای تهران واحد آموزش در صنایع ارسال کنند و در عرض یک ماه مجوز بگیرند.

نیرومند در ادامه به همکاری بنگاه های صنفی و صنعتی و سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت : صنعت یکی از بخش های مهم در جهت اشتغالزایی و تولید می‌باشد که باید توانمند سازی این قشر مورد توجه قرار بگیرد از این رو با همکاری سازمان فنی و حرفه ای  مراکز جوار کارگاهی از ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای و صنعت استفاده کرده است تا نیروی کار مرتب آموزش ببیند و فرصت های شغلی از بین نرود.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای بر رسالت قانونی خود جهت ارتقا و توانمندسازی مهارت شاغلین عمل کرده است و همچنین از این اتحادیه که در این شرایط اقتصادی پای کار ایستاده و تمام تلاش خود را برای اینکه چرخه تولید و صنعت از کار نیفتد انجام میدهد ممنونیم.

کد خبر: 11099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =