آغاز طرح ۳۰۷۰؛ رونمایی از ۳۰ خدمت غیر حضوری تا پایان بهمن‌ماه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از امروز ۳۰ خدمت غیر حضوری رونمایی می‌شود که ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش می‌دهد. ما برنامه‌ریزی مستمری داشتیم تا به این شرایط برسیم و امروز آغاز طرح ۳۰۷۰ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران از شروع آزمایشی طرح نسخه‌نویسی الکترونیک خبر داد و گفت: امکان نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی مراکز و حلقه‌های درمانی و حذف دفترچه‌های بیمه‌ای از امروز فراهم شده و به زودی طرح به صورت رسمی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد.

مصطفی سالاری تصریح کرد: خرید سخت‌افزاری، ذخیره‌سازی داده‌ها و امکاناتی که لازم بود را تهیه کردیم. مشکل زیرساختی نداریم و پهنای باند اینترنت نیز فراهم شده است تا قطعی سیستم نداشته باشیم.

وی افزود: به هریک از حلقه‌های درمان که شامل مطب، آزمایشگاه و ... است، دو راه را پیشنهاد کردیم، یک راه استفاده از سامانه‌هایی است که تدوین کردیم و راه دیگر این است که اگر از پزشکی از سامانه خاصی استفاده می‌کند، با حلقه‌های واسطه‌ای که ما تعریف کردیم به سیستم ما وصل شود.

سالاری بیان کرد: از منظر تامین اجتماعی، از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیک آغاز می‌شود. تامین اجتماعی زیرساخت‌های لازم را برای این اقدام فراهم کرده است. هر پزشک، درمانگاه و ... بخواهد می‌تواند نسخه‌نویسی الکترونیک را برای بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اجرا کند.

وی گفت: حذف کامل نسخه کاغذی بستگی به مشارکت همه بخش‌ها دارد. ما آمادگی کامل داریم و هر پزشکی نسخه‌نویسی الکترونیک را انجام دهد همان زمان تسویه می‌کنیم یا ۳۰ درصد سهم داروخانه‌ها همان روز پرداخت می‌شود. امیدواریم نسخه‌نویسی الکترونیکی را با پوشش صد درصدی محقق کنیم و بتوانیم خدمات‌دهی را بهبود بخشیم.

طرح ۳۰۷۰، کم کردن ۷۰ میلیون مراجعه

مصطفی سالاری در این نشست از طرح ۳۰۷۰ خبر داد و افزود: در ایام عادی هم باید در کاهش مراجعات مردم و کاهش هزینه قدم برداریم، چرا که دولت الکترونیک نیز بر همین راستاست. تلاش کردیم در راستای انجام خدمات الکترونیک پیشگام باشیم.

وی ادامه داد: از امروز ۳۰ خدمت غیرحضوری رونمایی می‌شود که ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش می‌دهد. ما برنامه‌ریزی مستمری داشتیم تا به این شرایط برسیم و امروز آغاز طرح ۳۰۷۰ است. این طرح با زمان‌بندی دقیق اجرا می‌شود. طرح به این دلیل طرح ۳۰۷۰ نامیده شده که ۳۰ طرح الکترونیکی شده است و ۷۰ میلیون مراجعه را کم می‌کند. ما هر هفته تا بهمن ماه خدمات این طرح را معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کنیم،گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه داریم که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می یابد. بخش دیگر از مراجعات با طرح نسخه الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.

دوشنبه‌های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰

سالاری با اشاره به شعار طرح ۳۰۷۰ تحت عنوان "دوشنبه های دیجیتالی با طرح ۳۰۷۰"  عنوان کرد: تا بهمن ماه و هر دوشنبه، دو تا چهار سرویس با آمادگی کامل غیرحضوری خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که امروز معرفی می‌کنیم، پرداخت کمک هزینه ازدواج است. امروز جوانان دیگر نیاز به ثبت درخواست با مراجعه حضوری ندارند. پس از اینکه ما اطلاعات را دریافت کردیم، احراز شرایط را سیستمی انجام می‌دهیم و پرداخت انجام می‌شود. طرح‌های دیگری مثل کمک هزینه پرداخت تولد فرزند را هم یک مرجع به ما معرفی می‌کند.

سالاری با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش بار مراجعات مردمی باشیم، افزود: از این پس، ۳۰ خدمت اصلی خود را به صورت غیر حضوری ارائه می‌کنیم. بخش دیگری از مراجعات هم با طرح نسخه الکترونیک کاهش می‌یابد. هدف این است که تا بهمن ماه حدود ۷۵ درصد از مراجعه مردم کم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، افزود: رسانه‌ها برای معرفی این طرح نقش پررنگی دارند و از آن‌ها می‌خواهیم برای معرفی این طرح به سازمان تامین اجتماعی کمک کنند، همانطور که در گذشته به ما کمک کرده‌اند. امیدوارم هفته‌ای ۱، ۲ یا ۳ طرح حضوری خود را به غیرحضوری تبدیل کنیم.

او در دیگر سخنان خود گفت: مجموع بیمارانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری شده‌اند،۶۷ هزار نفر است که ۸۶ درصد از آن‌ها بهبود یافته‌اند.

بدهی معوقه به وزارت بهداشت و بخش خصوصی نداریم

سالاری درباره اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: امسال علاوه برافزایش سالیانه که ۲۶ درصد است، از بودجه متناسب سازی نیز بر حقوق بازنشستگان افزوده شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امسال علاوه بر افزایش ۲۶ درصد سالیانه و اجرای متناسب سازی، پرداختی سازمان به بازنشستگان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهکاری خود را در سال جاری پرداخت کرده و قرار است مبلغی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم پرداخت کند. بخشی از این بدهکاری مربوط قبل است که محاسبه شده تا مبلغی را در امسال یا نیمه اول سال آتی پرداخت کند.

سالاری در خصوص مطالبات وزارت بهداشت از تامین اجتماعی گفت: امروز هیچ بدهی معوقه به وزارت بهداشت و بخش خصوصی نداریم. در ارسال صورت حساب از طرف وزارت بهداشت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۲ تا ۳ماه زمان می برد تا پرداخت به طور کامل انجام شود، اما درحال حاضر بدون اینکه صورت حسابی دریافت کرده باشیم مبالغ یکی دوماه را پرداخت کردیم.

کد خبر: 1521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =