۱۷ درصد بستری‌های کرونای استان در بیمارستان شهرکرد

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به خدمات تامین‌اجتماعی به بیماران کووید۱۹ در استان تصریح کرد: از آغاز همه‌گیری، این مدیریت درمان به عنوان بازوی کمک‌رسان نظام سلامت، فعالانه در راستای پذیرش بیماران کرونا و ارائه خدمات درمانی بستری و سرپایی همکاری داشته و با در اختیار داشتن فقط ۵/ ۸ درصد تخت‌های بستری در استان ۱۷ درصد تعداد بستری‌های کرونا در استان را پوشش داده است.

دکتر محمود فروزنده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه بیمارستان تامین‌اجتماعی امام علی (ع) شهرکرد به بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ اختصاص داده شده است، افزود: روزانه به‌طور میانگین ۲۰ بیمار با علایم قطعی بیماری به این مرکز مراجعه می‌کنند و درحال حاضر ۶۰ بیمار بستری هستند. علاوه بر آن، سایر مراکز درمانی سرپایی تامین‌اجتماعی استان نیز بیماران کرونا را پذیرش می‌کنند.

وی اظهار کرد: در شروع این بیماری، بخش ویژه بیماران کووید۱۹ با ۲۴ تخت بستری فعالیت کرد که این تعداد با شدت یافتن بیماری به ۸۰ تخت افزایش یافت. این میزان، حدود ۱۴ درصد تخت‌های بستری کووید۱۹ استان را تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن تعداد بخش‌های بستری کرونا به سه بخش افزایش یافت و نیز کلینیک تنفسی ویژه بیماران کووید۱۹ ایجاد شد.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه این مدیریت علاوه بر ارائه خدمات درمانی در زمینه ارتقای فرهنگی آموزشی مقابله با کرونا، خدمات گوناگونی را عرضه کرده است، گفت: از جمله آن ارسال پمفلت‌های آموزشی حفاظت در برابر کرونا، نصب بنر و تهیه فیلم و کلیپ‌های آموزشی بوده است. همچنین مراجعه کننده‌ها به تریاژ بیماران یا بخش‌های اداری، از طریق دستگاه‌هایی مانند ترمومتر دیجیتال (دما سنج) و پالس اکسیمتر (سنجش اکسیژن خون) پایش می‌شوند.

فروزنده تصریح کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا حدود ۱۳۹۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان امام‌ علی (ع) بستری شده‌اند که این میزان ۱۷ درصد تعداد بستری شدگان کل استان را تشکیل می‌دهد؛ همچنین ۸۸ درصد این بیماران بهبود یافته‌اند و میزان مرگ‌ومیر ۷ درصد بوده است.  

وی با اشاره به تمهیدات تامین‌اجتماعی در موج چهارم کرونا، ادامه داد: در موج چهارم، با انجام اقداماتی مانند افزایش تخت، نصب اکسیژن‌ساز جدید با ظرفیت ۴۰۰ لیتر و تجهیز بخش‌های کرونا به ۶ دستگاه ونتیلاتور و سه دستگاه بای‌پپ (دستگاه کمک‌تنفسی)، مانیتورینگ و پمپ انفوزیون خدمات مورد نیاز بیماران را فراهم کردیم. همچنین تجهیزات حفاظت فردی فراهم شده و دستگاه‌های مورد نیاز در اتاق پزشکان مانند دستگاه‌های پالس اکسیمتر و تب‌سنج دیجیتال تهیه شده است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، افزود: همزمان با اوج گیری موج چهارم این بیماری اقدام به راه اندازی کلینیک سرپایی بیماران تنفسی در بیمارستان امام علی (ع) با ظرفیت ۱۰ تخت مجزا برای بستری موقت بیماران نیازمند به دریافت خدمات و ایجاد امکان مدیریت تخت‌ها فراهم شد که روزانه حدود ۶۰ بیمار را سرویس دهی می نمایدکه تقریبا یک سوم از بیماران سرپایی استان را شامل می شود همچنین داروهای در تعهد تامین‌اجتماعی نیز در بخش‌های بستری و سرپایی در دسترس بیماران قرار دارد.

فروزنده اظهار کرد: این مدیریت درمان همچنان در زمینه پوشش بیماران بستری و سرپایی در بیمارستان امام علی (ع) و پنج مرکز سرپایی فعالانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 15882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =