شرط ورود به این روزهای مبهم بورس

نخستین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران معتقد است که عوامل مختلفی در تغییر شاخص بورس و نوسانات در این بازار نقش دارند اما بهترین کاری که مردم باید انجام دهند این است که شروطی را همواره برای ورود به بازار سرمایه مد نظر داشته باشند.

علی رحمانی در گفت‌وگو با آتیه‌انلاین، اظهار کرد: وضعیت بازار بورس در ماه‌های اخیر مبهم و پیچیده است؛ بنابراین هیچ پیش‌بینی از آینده این بازار نمی‌توان ارائه داد؛ اینکه روند صعودی به خود می‌گیرد یا آنکه افت پیدا خواهد کرد، شاخص کل بورس اعداد و ارقام بزرگتری را به خود می‌بیند یا اینکه به کانال‌های پایین‌تر سقوط می‌کند. این شرایط در حالی بر بازار سرمایه حکمفرما است که عموماً در برهه‌هایی اینچنینی کار سخت‌ می‌شود. هم‌اکنون ابهامات بسیار زیادی در حوزه بورس وجود دارد و تنها راه‌حلی که می‌توان برای بهبود آن می‌توان متصور بود این است که باید بین همه ارکان تصمیم‌گیر همگرایی وجود داشته باشد. اگر اینگونه باشد امید می‌رود که حال و روز بازار سرمایه بهتر شود.

وی افزود: گرچه برخی از تحلیلگران، انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا را یکی از المان‌ها و پارامترهای مؤثر بر بازار سرمایه تلقی می‌کردند، اما بحث اصلی در شرایط کنونی انتخابات آمریکا نیست بلکه مسائل داخلی نیز وجود دارد که به مراتب تأثیر آن بر بورس و معاملات آن در آینده دور و نزدیک بیشتر است. بنابراین باید ببینیم که دولتمردان و مدیران اقتصادی کشور چه خط‌مشی‌ای برای خود در بازه‌های زمانی مختلف ترسیم کرده‌اند. به جای نگریستن به خارج و تحولات بین‌المللی باید به داخل نگاه کرد.

نخستین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: در این میان، آنچه در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است، آن است که مردم به عنوان سرمایه‌گذاران در بورس باید بدانند تصمیمات یک‌شبه و هیجانی در این بازار جواب نمی‌دهد و نباید به کسانی که در این وضعیت به دنبال سودجویی هستند و سیگنال‌هایی را به مردم می‌دهند، توجه کرد.

رحمانی با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل وجود دارد که می‌تواند در عملکرد بهتر مردم در بازار سرمایه و کارایی بهتر بازار بورس اثرگذار باشد، گفت: به عنوان مثال می‌توان به حقوقی‌ها اشاره کرد که بهتر است مؤثرتر و با کارایی بهتری در بورس حضور داشته باشند و عمل کنند و مردم هم باید مطالعه و تحقیق دقیقی درباره خرید سهام‌ داشته باشند تا با ضرر و زیان ناشی از انتخاب اشتباه مواجه نشوند. خلاصه کلام اینکه بازار بورس مشروط بر شروط مطرح شده و تحلیل داده برای مردم می‌تواند آینده بهتری را رقم بزند تا اینکه کار را به شانس یا سیگنال‌های دریافتی واگذار کنیم. از سوی دیگر، برخی سهام‌ها در ماه‌ها و حتی یک سال اخیر عملکرد خوبی نداشتند؛ بنابراین مردم باید انتخاب درستی داشته باشند.

کد خبر: 1682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =