توسعه تعاونی ها منجر به پایداری اشتغال می شود

‌معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت ترویج بیش از پیش فعال ‌سازی و تشکیل تعاونی‌ها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: توسعه بخش تعاون به توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه‌ای از طریق سرمایه‌های خرد مردمی منجر می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "محمد کبیری" که در مراسم پایانی "مسابقات مناظره ملی تعاون" سخن می گفت از افتتاح رسمی "اندیشکده تعاون" به زودی خبر داد.
وی با قدردانی از سازمان امور دانشجویان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: این همکاری مشترک برای ترویج فرهنگ تعاون ضروری است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در گذشته امور ترویجی حوزه تعاون منحصر به جامعه تعاونگران بود اما در سال های اخیر با توجه به اهمیت تعاون که طبق متن قانون اساسی یکی ازسه رکن اصلی اقتصاد کشور است، مباحث ترویجی علاوه بر تعاون‌گران در میان گروه‌های مرجع نیز دنبال شد.

کبیری ادامه داد: با کمتر شدن ریسک سرمایه‌گذاری در بخش تعاون، نقدینگی حاضر در جامعه به سمت تعاونی‌ها هدایت شده و اشتغال و تولید رونق پیدا می‌کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجعی که همواره به دانش و تخصص آنها نیاز است، دانشگاهیان هستند خاطر نشان کرد: در این راستا همکاری با مجموعه جهاد دانشگاهی در بخش مسابقات تخصصی مناظره در حوزه تعاون اولین گام بود.

وی با پیشنهاد گنجاندن مناظرات دانشجویی در حوزه تعاون در تقویم سالانه و تاکید بر ادامه این همکاری با جهاد دانشگاهی، توجه بیشتر به اندیشه‌های صاحب نظران و اساتید برای تهیه سر فصل مسابقات را خواستار شد.

کبیری با اشاره به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد دنیا گفت: مجموع دارایی‌های حوزه تعاون در سطح دنیا نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد دلار بوده و  گردش مالی ۳۰۰ تعاونی شاخص جهان سالانه ۲۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی به ضرورت تلاش جدی برای احیای اعتماد عمومی به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: تا کنون گام‌های زیادی برای توسعه شفافیت و نوآوری توسط معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته شده است.

 معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصلاح قوانین، چابک سازی روند بروکراتیک و حمایت هدفمند از تعاونی‌های اشتغال‌زا به شرطی که حیات تعاونی‌ها به دولت گره نخورد را برای توسعه بخش تعاون ضروری دانست.

مراسم پایانی "مسابقات مناظره ملی تعاون" با همکاری معاونت امور تعاون و سازمان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

  عیسی علیزاده، معاون امور فرهنگی جهاد دانشگاهی و فرشاد مومنی، اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی از داوران این مسابقه بودند.

کد خبر: 1739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =