روند افزایشی شاغلان روستایی در ۵ سال اخیر

بر اساس تازه ترین گزارش مرکز آمار و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر روستایی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ روند افزایشی داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، بررسی تعداد شاغلان روستایی نشان می دهد که این آمار طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ روند کاهشی داشته پس از آن در سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ افزایش داشته و مجدداً در سال ۱۳۹۳ کاهش یافته است.

گفتنی است که در فاصله سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ بیشترین نسبت شاغلان روستایی مربوط به بخش کشاورزی و پس از آن به ترتیب در بخش های خدمات، صنعت و ساختمان بوده است.

جمعیت ۶.۵ میلیونی شاغلان روستایی/کشاورزی و ساختمان دارای بیشترین و کمترین شاغل

بر اساس این گزارش، تعداد شاغلان روستایی با افزایش ۰.۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده است و در بین استانهای کشور، بیشترین سهم شاغلان روستایی مربوط به خراسان رضوی و کمترین مربوط به استان قم است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تعداد شاغلان در بخش کشاورزی بیش از ۳ میلیون نفر را در سال ۱۳۹۸ شامل شده که در واقع بیشترین شاغلان روستایی در این بخش فعال هستند و بخش ساختمان نیز با بیش از ۸۲۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ کمترین آمار شاغلان روستایی را در اختیار دارد.

همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، نسبت بخش کشاورزی در بین بخش های عمده اقتصادی در کشور عدد ۴۹.۴ درصد را نشان میدهد که در بین استانهای کشور، بیشترین این نسبت با ۷۲.۴ درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین آن با ۱۰.۳ درصد مربوط به استان تهران است.

در جدول زیر، جمعیت شاغل ۱۰ ساله و بیشتر برحسب مناطق شهری و روستایی قابل مشاهده است.

روند افزایشی شاغلان روستایی در ۵ سال اخیر

در نمودار زیر، تغییرات شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر در مناطق روستایی در فاصله سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ را مشاهده می کنید.

روند افزایشی شاغلان روستایی در ۵ سال اخیر

در جدول زیر، تعداد شاغلان روستایی بر حسب بخش های عمده اقتصادی در فاصله سالهای ۱۳۶ تا ۱۳۹۸ نشان داده شده است.

روند افزایشی شاغلان روستایی در ۵ سال اخیر

کد خبر: 17768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =