برای کمک به بیماران کرونا، آستین‌ها را بالا زدیم

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به مشارکت فعال این مدیریت در اجرای برنامه‌های راهبردی نظام سلامت و ستاد کرونای استان، تصریح کرد: برای کمک به بیماران کرونا، آستین‌ها را بالا زدیم و با استفاده از تمام ظرفیت درمان به کمک مردم شتافتیم.

دکتر جلال جهان‌نیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: در آغاز همه‌گیری و با تشکیل ستاد کرونا در استان، به اتفاق رئیس بیمارستان و کارشناسان در جلسات هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم‌پزشکی حضور داشته و آمادگی خود را برای پایش و پذیرش بیماران کرونا اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی را نیز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا در مراکز ملکی طراحی کردیم، اظهار کرد: در قدم نخست، کمیته‌های بحران با حضور کارشناسان ستادی تشکیل و طی جلساتی پروتکل‌های درمانی مربوط به ویروس کرونا باخوانی و به مراکز تابعه اعلام شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های موثر مقابله با کرونا، گفت: در این کلاس‌ها موازین پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برای همکاران مدیریت درمان و نیز اداره‌کل استان آموزش داده شد.

جهان‌نیا تصریح کرد: در این کلاس‌ها نحوه ضدعفونی، گندزدایی، خودمراقبتی و سایر موارد به ویژه برای فعالان حوزه درمان آموزش داده شد. این کلاس‌ها همچنین برای فعالان و اعضای کانون‌های بازنشستگان و نیز بانک رفاه کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: تامین وسایل حفاظت از بیماری مانند تهیه محلول ضدعفونی، ماسک و لوازم حفاظت فردی از دیگر اقدامات این مدیریت درمان بود که در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا به عمل آمد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: از سوی دیگر برای بهره‌مندی بهینه از نیروهای انسانی، طرح شیفت‌بندی و دورکاری همکاران غیر درمانی به اجرا درآمد و نیز برای کاهش تردد و اجرای قرنطینه، مواردی مانند لغو معاینات پزشکی بدو بیمه‌پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد اجرا شد.

جهان‌نیا افزایش سهمیه دارویی بیماران خاص از یک ماه به سه ماه با تایید اینترنتی را از اقدامات موثر دیگر برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ بیان کرد و گفت: همچنین از طریق برقراری تماس‌های تلفنی، سلامت بازنشستگان دارای بیماری‌های مزمن پایش شده و داروهای مورد نیاز آن‌ها در درب منزل تحویل‌شان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد با اختصاص یک بخش بستری به تعداد ۳۰ تخت به بیماران کرونا، ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه چهار بیمار جدید در این مرکز بستری می‌شوند و از بین مراجعه کننده‌های بخش سرپایی روزانه به طور متوسط ۷ نفر شناسایی و برای دریافت خدمات درمانی سرپایی به بیمارستان ارتش ارجاع داده می‌شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: از آغاز همه‌گیری تاکنون، تعداد ۱۰۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان ثامن‌الائمه بستری شدند که ۳/ ۸۷ درصد بهبودی خود را به دست آورده و ۹ درصد به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

جهان‌نیا با اشاره به اجرای برنامه استقرار یک مرکز درمانی در مکانی خارج از شهر به منظور ارائه خدمات مناسب در شرایط بحران از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی، تصریح کرد: این مدیریت ۳۰ عدد تخت مازاد هتلینگ خویش را برای اجرای این طرح تخصیص داد. همچنین ۲ عدد کانکس نیز در ورودی بیمارستان تامین‌اجتماعی و تریاژ بیماران کرونا در زمان بحران استقرار یافت.

وی درخصوص برخورداری مراکز ملکی از تجهیزات و امکانات درمانی به ویژه در مدت شیوه کرونا، افزود: برای رفع کمبود تجهیزات مورد نیاز در زمینه درمان بیماران کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور ثابت و پرتابل خریداری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین احداث یک بخش ICU با تجهیزات کامل برای مراقبت‌های ویژه از بیماران در دست اقدام است که ان‌شاءالله تا پایان مرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد. اما از بهمن ۹۹ کلینیک تنفسی برای بیماران کرونا، راه‌اندازی شده است.

جهان‌نیا با بیان اینکه داروهای مورد نیاز بیماران بستری کرونا در سامانه «تی‌تک» ثبت و تهیه می‌شود، گفت: درحال حاضر برای مدت سه ماه ذخیره دارویی در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی استان خراسان شمالی در رنگ‌بندی کرونا، تصریح کرد: این مدیریت با فراهم کردن امکانات درمانی لازم در شرایط همه‌گیری، خدمات درمانی مناسبی را در اختیار بیماران قرار داده و با پایش تمامی مراجعه کننده‌ها به مراکز درمانی، از بدو ورود، آن‌ها را در مسیر درمان موثر قرار می‌دهد.

کد خبر: 20055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =