ارائه خدمات دندانپزشکی با رعایت پروتکل‌ها

مسئول واحد دندانپزشکی پلی‌کلینیک «قدس‌شریف» ارائه خدمات دندانپزشکی این مرکز را با توجه به اینکه منطبق بر پروتکل‌های وزارت بهداشت است، با استقبال چشمگیر مردم شرق تهران به ویژه در شرایط کرونا توصیف کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر محمد رشیدی‌رنجبر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این پلی‌کلینیک بار عظیمی از خدمات مربوط به بهداشت دهان و دندان مردم منطقه را بردوش دارد، افزود: با توجه به اینکه تجهیزات و امکانات این مرکز بسیار مناسب است و پروتکل‌های بهداشتی خدمات دندانپزشکی نیز با دقت رعایت می‌شود، مردم با طیب خاطر برای انجام خدمات دندانپزشکی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این مرکز، پنج یونیت دندانپزشکی، سه دستگاه ‌آمالگاماتور، یک دستگاه اتوکلاو و پنج دستگاه لایت کیور وجود دارد. همچنین ‌اخیراً سه دستگاه «آمالگاماتور سپریتور» (جداکننده آمالگام) در واحد ‌دندانپزشکی نصب شده است تا از دفع مواد دندانی آمالگام از طریق سیستم ‌فاضلاب شهری جلوگیری شود. ‌

این دندانپزشک با بیان اینکه ممانعت از ورود مواد آمالگام به فاضلاب شهری از ‌پروتکل‌های وزارت بهداشت است، گفت: با نصب این دستگاه، آمالگام ‌دورریز دندانپزشکی وارد مخزن دستگاه شده و تخلیه آن نیز برعهده نمایندگی ‌شرکت فروشنده قرار دارد.

رشیدی رنجبر با اشاره به جایگاه این پلی‌کلینیک در پاسخگویی به نیازهای ‌دندانپزشکی مردم شرق تهران، تصریح کرد: این مرکز به عنوان مهمترین مرکز ‌دندانپزشکی شرق تهران در کنار پلی‌کلینیک جشنواره فعالیت می‌کند و با ‌توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، خدمات ‌دندانپزشکی با استقبال روزافزون مردم مواجه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تمهیدات این مرکز برای ‌پیشگیری از ابتلای به کرونا، تعبیه پنج دستگاه مکنده (تهویه هوا) در کنار ‌هر یک از یونیت‌های دندانپزشکی است تا هوای محیط تصفیه شود. همچنین ‌سایر تدابیر پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک ‌(N ۹۵) در این مرکز تدارک دیده ‌شده است.

مسئول واحد دندانپزشکی پلی‌کلینیک «قدس‌شریف» افزود: در حال حاضر با توجه به میزان مراجعه مردم، درخواست ‌کرده‌ایم تا دستگاه اتوکلاو افزایش یابد تا چنانچه دستگاه موجود ایراد پیدا کرد، ‌امکان خدمت‌رسانی میسر شود. همچنین در این مرکز از اتوکلاو کلاس ‌(B) که دارای ‌کیفیت مناسبی است، استفاده می‌شود.

رشیدی‌رنجبر با اشاره به ارائه نوبت به ‌صورت تلفنی به بیماران برای کاهش ازدحام و جلوگیری از شلوغی ‌پلی‌کلینیک، اظهار کرد: اگر بیماران این نوبت‌دهی را رعایت کنند، معمولاً ‌ازدحامی ‌ایجاد نمی‌شود؛ اما متأسفانه در برخی از روزها شاهد مراجعه ‌حضوری مردم برای دریافت نوبت هستیم که باعث شلوغی مرکز می‌شود.

وی گفت: ایجاد هماهنگی برای رعایت نوبت‌های بیماران ‌یکی از چالش‌های مهم این مرکز به شمار می‌رود. از سوی دیگر با توجه به ‌اینکه خدمات تخصصی دندانپزشکی زمان‌بر است، در برخی از موارد شاهد ‌نارضایتی مردم از طولانی شدن مدت انتظار هستیم؛ اما اگر اخذ نوبت به ‌صورت تلفنی رعایت شود و بیماران در سر ساعت موعد خود حضور یابند، ‌این مسائل نیز کمتر می‌شود.

کد خبر: 22537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =