بستری ۳۰ درصد بیماران کرونا  در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان کرمان با اعلام اینکه ۳۰ درصد بیماران کرونایی استان کرمان در بیمارستان‌های تامین‌ اجتماعی بستری شده و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ تخت از مجموع ۵۰۰ تخت بستری سه بیمارستان تامین‌ اجتماعی استان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت.

دکتر امین فخر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲۸۹ مورد بیمار در بیمارستان‌های تابعه بستری شده و ۹۶ درصد بیماران بهبودی داشته‌اند. علاوه بر آن بخش درمان سرپایی تامین‌اجتماعی نیز پذیرای بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا است.  

وی افزود: این مدیریت از اوایل بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با شیوع بیماری کرونا در جهان و کشور، تمهیدات لازم را برای تامین‌ تجهیزات و پایش مداوم مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، به ویژه بیمارستان‌ها به کار گرفت و با ارزیابی ظرفیت تجهیزات حفاظتی، پیشگیری و درمان، برنامه‌ریزی کرد.

مدیردرمان تامین‌ اجتماعی استان کرمان ادامه داد: برای پیشبرد اهداف مدیریت کرونا، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت به اجرا درآمد و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ارسالی معاونت درمان سازمان نیز چراغ راه مدیریت کرونا شد.

فخر با اشاره به تعامل و همکاری این معاونت با دانشگاه علوم‌پزشکی به عنوان متولی اصلی نظام سلامت و مدیریت بحران کرونا در استان، گفت: با برگزاری جلسات متعدد، راهبردهای مبارزه با کرونا بررسی و اجرایی شد و جلسات مشابهی نیز با مدیریت بحران ستاد مرکزی سازمان برگزار شد.

وی افزود: همچنین برای ایجاد هماهنگی لازم بین واحدهای تابعه، ضمن برگزاری وبینارهای منظم، نظارت مداوم برعملکردها انجام و ساماندهی مدیریتی برای مبارزه موثر برعلیه کرونا به عمل آمد.

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان کرمان اعلام کرد: برای این منظور واحدهای تابعه به ویژه بیمارستان‌ها از نظر برخورداری از مواد مصرفی، تجهیزات پزشکی، داروهای حیاتی و ضروری و نیز نیروی انسانی ارزیابی شده و کاستی‌ها احصاء و برطرف شد.

فخر تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های مورد نیاز حیاتی مانند مخزن اکسیژن، ونتیلاتور، بای‌ پپ، CPAP پالس‌ اکسی‌متر، تجهیزات حفاظت فردی و ... را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: همچنین تست PCR برای تمامی مراجعه کننده‌های سرپایی به بیمارستان‌های ملکی استان انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل تیم تنفسی در بیمارستان‌ها جهت مدیریت مصرف اکسیژن، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اعمال الکتیو بیمارستان‌ها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت لغو شد. از سوی دیگر، طرح بستری موقت برای بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص) و دکتر غرضی به اجرا درآمد و اندیکاسیون‌های بستری بیماری کرونا و نیز تجویز منطقی دارو رعایت و نظارت شد.

فخر با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کارکنان بخش درمان واکسینه شده‌اند، افزود: برای جذب نیروهای موقت در مواقع بحران کرونا و به‌کارگیری این نیروها در بیمارستان‌های تابعه، مجوزهای لازم اخذ شده است.

کد خبر: 23020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =