اوج پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان‌ها

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اعلام اینکه درحال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی تامین‌اجتماعی کرمان در اوج پذیرش روزانه بیماران قرار دارند، تصریح کرد: مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کرمان در یک سال و نیم گذشته، تمامی امکانات درمانی و نیروی انسانی خود را جهت خدمت به بیماران کووید۱۹ به‌کار گرفته است تا آمال بیماران به‌ویژه بیمه‌شدگان سازمان در این زمینه کاهش یابد.

دکتر امین فخر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان دارای سه بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی سرپایی است که از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، تمامی این مراکز با رعایت پروتکل‌ها نسبت به پذیرش بیماران اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: آمار بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها از ابتدای شیوع تا پایان تیرماه بیش از ۱۵ هزار مورد و تعداد بیماران پذیرش شده در مراکز سرپایی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: از ابتدای همه‌گیری تا پایان تیر امسال در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان بیش از ۷۶۰۰ بیمار در بیمارستان دکتر غرضی سیرجان، بیش از ۴۸۰۰ بیمار و در بیمارستان امام علی(ع) بیش از ۲۸۰۰ بیمار پذیرش شده و از خدمات درمانی و بستری بهره‌مند شده‌اند.

فخر با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا بیمارستان‌های استان در اوج پذیرش بیماران قرار دارند، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهینه به بیماران کرونا در تامین‌اجتماعی، نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه پرستاری و پشتیبانی اقدام شده است؛ برای این منظور نیروهای آزمون اخیر درحال جذب شدن است و نیز مجوز به‌کارگیری نیروهای موقت از سوی ستاد مرکزی سازمان صادر شده است.

وی خرید و نصب مخزن اکسیژن در بیمارستان‌های پیامبر اعظم(ص) و دکتر غرضی سیرجان را در راستای بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیماران برشمرد و ادامه داد: همچنین راه‌اندازی فضای بستری موقت در این دو بیمارستان و در تعهد قرار گرفتن داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر توسط شورای‌عالی بیمه کمک شایانی در مدیریت بیماران بستری کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان درخصوص سایر تمهیدات به‌کار رفته در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در زمینه مدیریت کرونا، به استمرار ارائه خدمات اورژانس در هر سه بیمارستان مطابق با استانداردهای ابلاغی اشاره کرد و افزود: برای ارتقای خدمات درمانی جلسات آموزشی متعدد برای پزشکان، کادر درمانی و پرسنل پشتیبانی استان به صورت وبینار با تدریس استاتید مطرح استانی برگزار می‌شود.

فخر اصلاح سیستم تهویه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی، مجهز کردن اتاق‌های بخش داخلی با اگزوزفن و ایجاد فشار منفی و اصلاح تهویه اتاق‌های عمل با نصب دستگاه هوارسان و ایجاد فشار مثبت در اتاق‌های عمل را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.

وی اظهار کرد: برای دست‌یابی به نتایج موثر، اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی معاونت درمان سازمان و وزارت بهداشت در مراکز درمانی استان، به دقت پی‌گیری و پایش مستمر می‌شود.  

کد خبر: 23600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =