بیمارستان امیرالمومنین(ع) سربلند در درمان بیماران کرونا

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز با اعلام اینکه این مرکز درمانی از آغاز همه‌گیری کرونا به عنوان مرکز معین بیماران کووید۱۹ خدمت‌رسانی کرده است، تصریح کرد: این مرکز پابه‌پای بیمارستان دانشگاهی در درمان بیماران کرونا نقش داشته و از انجام وظایف خود سربلند بیرون آمده است؛ به گونه‌ای که معاون درمان وزارت بهداشت، خدمات این مرکز را بهترین در کشور اعلام کرد.  

دکتر محمد آرزومند در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) از بدو شروع کرونا در استان و از اسفند ۹۸ وارد چرخه درمان این بیماران شد؛ ابتدا بیمارستان دانشگاهی رازی اهواز به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا درنظر گرفته شد، اما دیری نپایید که بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز وارد عمل شد.

وی اظهار کرد: برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونا، در قدم نخست درمانگاه تنفسی بیماران حاد در این مرکز درمانی راه‌اندازی شد؛ همچنین دو پزشک عمومی، یک پزشک عفونی و پزشک داخلی در این درمانگاه مستقر شدند. به این ترتیب، فضای مجزایی برای بیماران حاد تنفسی ایجاد و نمونه‌گیری و تزریقات این بیماران نیز به صورت جداگانه انجام شد.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز با بیان اینکه پس از گذشت یک ماه با اوج همه‌گیری، بیمارستان به طور کامل در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت، گفت: ابتدا یک بخش، سپس به تبع شلوغی و پیک بالای بیماران، تمامی بخش‌ها در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت.

آرزومند تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان دارای ۶ تخت ICU بود و تعداد دستگاه اکسیژن‌ساز کفاف تامین اکسیژن این میزان تخت‌ها را می‌داد، با ورود به پیک کرونا، تخت‌های ICU از ۶ تخت به ۱۶ تخت افزایش یافت و تامین اکسیژن برای بیماران با دشواری‌ مواجه شد؛ اما برای جبران این کمبود، به سرعت کپسول‌های اکسیژن تهیه و مصرف این کپسول‌ها روزانه به حدود ۲۵۰ عدد رسید که بار زیادی را بر دوش سیستم خدمات و تدارکات ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد:‌ همزمان، این کمبود اکسیژن در سطح شهر با توجه به نیاز سایر مراکز درمانی ایجاد و تامین اکسیژن به صورت جدی با مشکل مواجه شد؛ از این‌رو درخواست تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز را به صورت اورژانسی و خارج از تشریفات معمول اداری ارائه کردیم تا اینکه مخزن فشرده اکسیژن تهیه و وضعیت تامین اکسیژن به ثبات رسید.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز با بیان اینکه این نحوه پاسخ‌گویی به نیاز بیماران منجر به سربلندی بیمارستان شد، به سفر اخیر دکتر دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت به استان خوزستان اشاره کرد و افزود: دکتر جانبابایی پس از بازدید از بیمارستان و بخش‌های ICU بیمارستان امیرالمومنین(ع)، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان بیمارستان، اعلام کرد که خدمات و ICU این مرکز جزو بهترین خدماتی است که در استان و حتی در کشور ارائه می‌شود.

آرزومند در ادامه تامین ماسک‌های اکسیژن NIV برای بیماران کرونا را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: با وجود اینکه تامین و تهیه این ماسک‌ها با مشکلاتی همراه بود و حتی برخی بیمارستان‌های دانشگاهی به سختی از عهده تامین آن برمی‌آمدند، اما توانستیم برای بیماران ICU این نوع ماسک را به تعداد کافی تهیه و در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه در کشور با پیک پنجم کرونا مواجه هستیم، اما استان خوزستان تاکنون سه پیک کرونا را پشت‌سر گذاشته و اکنون وارد پیک چهارم شده است، اظهار کرد: در این دوران بیمارستان امیرالمومنین(ع) همواره به عنوان مرکز معین پا به پای بیمارستان دانشگاهی به بیماران کرونا خدمت رسانی کرده است و به پاس این خدمت‌رسانی، رئیس بیمارستان دانشگاهی بارها از این مرکز قدردانی کرده و مراتب این قدردانی به اطلاع مدیرعامل سازمان رسیده است.

کد خبر: 24392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =