آشنایی با گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت سیزدهم

رییس جمهور، نام سید احسان خاندوزی را به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس ارائه کرد، نماینده مردم تهران و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس. باید دید با حضور خاندوزی در وزارت اقتصاد، کدام دیدگاه بر اقتصاد ایران حاکم می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، سید احسان خاندوزی، زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۹ در گرگان، پژوهشگر و سیاستمداری اصولگرا است. وی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است که توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رأی، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب شود.

او تحصیلات دانشگاهی خود را از سال ۷۷ در رشته معارف اسلامی اقتصاد آغاز کرد و مقطع کارشناسی پیوسته را در دانشگاه امام صادق به پایان رساند.

خاندوزی در سال ۸۴ از پایان نامه خود با عنوان «محاسبه شاخص رقابت پذیری اقتصاد ایران»، که برای نخستین بار در ایران صورت می‌گرفت دفاع کرد. از اواخر سال ۸۵ همزمان با ورود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در مقطع دکترای اقتصاد مشغول به تحصیل شد. «شاخص ترکیبی عدالت اقتصادی در ایران» حوزه مطالعاتی وی برای رساله دکترا بود. خاندوزی در این سال‌ها ضمن فعالیت‌های پژوهشی در کمیسیون اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش‌های مجلس به نگارش مقالات متعددی پرداخته است. وی از سال ۹۲ به مدت ۵ سال به عنوان مدیرکل اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت کرد و در سال ۹۵ به عنوان مدیر نمونه این مرکز برگزیده شد.

دکتر خاندوزی سال ۹۳ به عضویت در هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی درآمد و در سال ۹۸  مدیر گروه اقتصاد اسلامی شد. عضویت در هیات مدیره دیده شفافیت و عدالت و همچنین اندیشکده حکمرانی شریف از سوابق او به شمار می آید.

آشنایی با سید احسان خاندوزی، گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی

سوابق اجرایی

از سوابق اجرایی خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد می توان به این موارد اشاره کرد: مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهش‌های مجلس؛ استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه؛ عضو هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت؛ کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی.

کتاب‌های تألیفی

از آثار تالیفی دکتر خاندوزی می توان به کتابهای مدینه عادله: مقدمه‌ای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۰؛ درس‌های آخرین موج خصوصی سازی، نشر آماره، ۱۳۹۷؛ شاخصی برای عدالت، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۸؛ و همچنین ترجمه کتاب‌های آنچه اقتصاد از بحران آموخت، سرمایه داری و بسیاری مقالات علمی پژوهشی دیگر اشاره کرد.

کد خبر: 24925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =