هزینه درمان بیماران کرونا زیر پوشش تامین‌اجتماعی  

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به بستری ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی، تصریح کرد: این سازمان همچنین در بخش درمان غیرمستقیم هزینه‌های خدمات درمانی، دارویی و تشخیصی این بیماران را در بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و خصوصی زیر پوشش قرار داده است.

دکتر شهرام غفاری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، بودجه درمان سازمان را در سال ۹۹ به میزان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان در بخش درمان غیرمستقیم و برای خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد هزینه شده است.

وی اظهار کرد:‌ با توجه به عواملی مانند رشد ۳۰ درصدی تعرفه‌های تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۰، طرح‌های حمایتی تصویب شده و افزایش تعداد بیماران کرونایی، پیش‌بینی می‌شود، هزینه‌ درمان در بخش غیرمستقیم سازمان در سال جاری به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی گفت: با توجه به شیوع کرونا، هزینه‌هایی مانند انجام CT اسکن افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشت و از مبلغ ۵ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

غفاری با اشاره به نقش تأمین‌اجتماعی در کمک و همراهی با وزارت بهداشت در زمینه مدیریت بیماری کرونا در کشور، تصریح کرد: سازمان تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را در مراکز درمانی متعلق به سازمان بستری و درمان کرده و از هرگونه اقدامی ‌برای تأمین دارو و سایر خدمات درمانی مورد نیاز این بیماران در بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و حتی خصوصی طرف قرارداد دریغ نکرده و هر خدمتی که به تأیید و تصویب شورایعالی بیمه رسیده باشد، تحت پوشش قرار گرفته است.

کد خبر: 26072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =