شایسته‌ سالاری؛ زمینه‌ ساز بهبود فضای کسب و کار

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ارتباط با تقویت شرایط تولید و بهبود فضای کسب و کار گفت: یکی از موضوعات و شاخص‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز بهبود فضای کسب و کار باشد، اجرای سیاست‌هایی مانند شایسته‌ سالاری در حوزه مدیریت، کسب و کار و تولید است.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: بهبود شرایط فضای کسب و کار در کشور همواره، نگاه دوردست جامعه کارگری در راستای تقویت و رونق تولید و عوامل مرتبط با آن بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت به سمت بهبود فضای کسب و کار در کشور باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و اجرای برنامه‌های کارآمد و مدون، نهایت بهره‌مندی را داشت، افزود:  سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، آموزش نیروی انسانی و بهره‌گیری از تکنولوژی و علم روز در حوزه تولید در کنار هم می‌توانند تسریع بخش حرکت در مسیر بهبود فضای کسب و کار باشند.

این فعال و کارشناس حوزه کار، نیروی انسانی را اثرگذارترین مولفه در راستای تولید و ارائه خدمات دانست و اعلام کرد: نیروی انسانی ماهر، طبیعتاً بالاترین نقش را در تقویت چرخه تولید و هموارسازی زمینه رشد و توسعه اقتصادی در کشور را دارا است و اگر سرمایه‌گذاری و سازماندهی لازم در حوزه رونق تولید را بدون در نظر گرفتن تربیت نیروی کار متخصص و ماهر، فراهم کنیم، به طور حتم، بازدهی لازم در راستای تولید و آماده سازی زمینه کسب و کار محقق نخواهد شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه کارگران به عنوان پایه اصلی تولید در کشور محسوب می‌شوند، نمی‌توان انتظار داشت که اختلاف معناداری بین پرداخت دستمزد و سبد معیشت کارگران وجود داشته باشد و چرخه تولید با اختلال مواجه نشود و اینجا است که دولت به عنوان سیاست‌گذار حوزه تولید و کسب و کار باید با استفاده از توانایی‌های داخلی، زمینه‌ساز شرایط بهتر در کار و تولید باشد.

به گفته بیات اگر در سیاست‌گذاری‌های اقتصاد و تولید، بهبود شرایط کار و اشتغال را دنبال می‌کنیم، طبیعتاً باید همه عوامل اثرگذار در این حوزه را در کنار هم ببینیم و تامین معیشت کارگران از طریق دستمزد عادلانه یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها است.

وی همچنین اعلام کرد: در مسیر حرکتی و چارچوب تعیین شده برای ادامه مسیر به سمت رونق تولید و اشتغال و کسب و کار کارآمد، باید ابتدا با تشخیص و شناخت نقایص، با استفاده از راهکارهای منطقی و همخوان با توانمندی‌های موجود داخلی، بدنبال رفع و آن‌ها باشیم.

کد خبر: 26831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =