کاهش قیمت خانه از احتمال تا اتفاق

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: کاهش قیمت مسکن ممکن است در آینده کاهش پیدا کند اما به عوامل و پارامترهای متعددی بستگی دارد و این وضعیت را باید در اقتصادی با ثبات و آرام جستجو کنیم.

مهدی سلطان محمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در این باره اظهار کرد: آخرین آماری که از معاملات بازار مسکن منتشر شده حاکی از افزایش ۱.۸ درصدی قیمت مسکن در آبان ماه است و در ماه‌های قبل از آن نیز قیمت‌ها تا حدود ۱۰ درصد نیز رشد پیدا کرد بنابراین فعلا خبری از کاهش قیمت مسکن نیست که البته ممکن است به سمت و سویی حرکت کند که شاهد کاهش قیمت هم باشیم اما این مسئله به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

وی افزود: اما نمی‌توان در بازار مسکن بر اساس تحولات یک روز، هفته یا ماه نظر قطعی داد و پیش‌بینی یا تحلیلی از آینده ارائه داد که مردم بتوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند چرا که حداقل باید بازه زمانی سه ماهه را در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: در حال حاضر شاهد روند رو به رشد در بازار سرمایه و توقف نوسانات در بازار ارز و سکه هستیم که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد یا تغییر کند هر کدام می‌تواند در بازار و قیمت مسکن اثر گذار باشند. در چنین فضایی نمی‌توان اظهارنظر کرد که قیمت مسکن افزایش می‌یابد یا کاهش.

سلطان محمدی گفت: البته با توجه به روندی که از اواخر مهر ماه تا کنون به وجود آمده است، خبری از افزایش‌های ناگهانی قیمت نیست چرا که روندی که در بازار مسکن طی ماه‌های گذشته وجود داشت، کم سابقه بود و به همین سبب نمی‌توان انتظار داشت در بازه زمانی طولانی قیمت مسکن در هر ماه با افزایش‌های مداوم مواجه باشد.

وی اعلام کرد: تا مادامی که تورم روند افزایشی دارد و قیمت کالاها به ثبات نرسیده است این وضعیت به سایر بازارها مانند مسکن نیز منتقل می‌شود و شاهد عدم ثابت در آن‌ها نیز خواهیم بود و لازمه اش این است که آرامشی در بازار به وجود بیاید.

کد خبر: 2913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =