۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 34398

آتیه‌آنلاین، ابزار قدرتمند اطلاع رسانی تامین اجتماعی

ناهید حیدری؛مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی
آتیه‌آنلاین، ابزار قدرتمند اطلاع رسانی تامین اجتماعی

اطلاع رسانی به جامعه هدف و مخاطبان آن که همواره پیگیر اخبار و اقدامات سازمان تامین اجتماعی هستند وظیفه ای خطیر و مطالبه ای بجا از سوی آنان است که آتیه آنلاین با توجه به سرعت و قدرت بالای مخابره آنلاین اخبار در حال پاسخگویی به این نیاز جامعه مخاطبان است.

پیش از هر سخن دیگری سالگرد آغاز به کار پایگاه خبری - تحلیلی آتیه آنلاین را خدمت همه همکاران فعال این عرصه تبریک می گویم و بابت انتقال به موقع، سریع و دقیق مطالب این حوزه به جامعه هدف، تشکر می کنم و خداقوت می گویم.

زندگی در عصر دیجیتال ایجاب می‌نماید که ابزارها و نوع انتقال اطلاعات همگام با آن تغییر نماید و بهره گیری گسترده از ابزارهای دیجیتالی در دنیای آنلاین امروزی در کلیه امور بنحوی نمایان گردد، از جمله دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی و ایجاد فضای کسب و کار اینترنتی. در این شرایط طبیعی است که در راستای تحقق اهداف خبری، نوع نگرش و نحوه اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبین باید تغییر نماید و بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی به سبد ابزار و مدیاهای ارتباطی افزون گردد.

البته در دنیای امروز به دلیل گستردگی جمعیت و طیف مخاطبین و شرایط خاص آنها، میزان علاقه مندی به ابزارهای اطلاع رسانی متفاوت است و خیلی از ابزار و مدیاها از جمله ابزارهای نوشتاری - گفتاری هنوز هم مخاطبین خاص خود را دارد، اما به دلیل نفوذ اینترنت در میان همه نسلها به ویژه نسل جدید (نسل دیجیتال) ابزارهای نوین به خاطر سرعت در مخابره خبر از اقبال قابل توجهی برخوردارند.

در واقع در عصر حاضر و قرار گرفتن در دهکده جهانی، فن آوری های ارتباطی با کامل کردن فرآیند اطلاع رسانی و ارتباطات، توزیع اطلاعات را به قدری آسان ساخته اند که افراد در هر جا که باشند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود از اقصی نقاط دنیا دست می یابند. بدین ترتیب اطلاعات مورد نیاز افراد در هر زمینه به سرعت و سهولت و به طور مداوم در اختیار آنها قرار می گیرد.

در سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور با توجه به تنوع خدمات و اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت و ۸۰ درصد بیمه شدگان کل کشور را تحت پوشش قرار داده است سرعت در مقوله اطلاع رسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در واقع هر گونه تغییر و تحول در ارائه خدمات در این سازمان با توجه به حجم بالای مخاطبین نیازمند اطلاع رسانی همه جانبه و بهنگام بوده و استفاده از کلیه ابزارهای ارتباط جمعی با توجه به طیف متنوع جامعه هدف، ضروری به نظر می‌رسد و این مهم مورد توجه سازمان بوده و آتیه آنلاین به خوبی طی این مدت در این مقوله فعالیت نموده است.

اطلاع رسانی به جامعه هدف و مخاطبان آن که همواره پیگیر اخبار و اقدامات سازمان تامین اجتماعی هستند وظیفه ای خطیر و مطالبه ای بجا از سوی آنان است که آتیه آنلاین با توجه به سرعت و قدرت بالای مخابره آنلاین اخبار در حال پاسخگویی به این نیاز جامعه مخاطبان است. استفاده از اپلیکیشنها و باز خورد آن در جامعه مطلوب بوده و موجب بالا رفتن اطلاعات بیمه ای جامعه و کم شدن مراجعات حضوری و سفرهای درون شهری شده است. با توجه به اهداف عالیه سازمان که تسهیل و روانسازی هرچه بیشتر امور و جلب رضایت حداکثری مخاطبین در قالب ارائه خدمات غیرحضوری می‌باشد لذا اهمیت موضوع را دوچندان می گردد.

با توجه به گستره وظایف و فعالیت‌های سازمان و همچنین تنوع و تکثر جامعه مخاطب، وجود یک خبرگزاری مستقل که موجب تنویر افکار عمومی و جلوگیری از نشر اخبار غیرواقعی و اطلاع‌رسانی به هنگام به مخاطبین می‌گردد، امری اجتناب ناپذیر است.

سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر با تغییر پوسته پایگاه اطلاع رسانی tamin.ir که از دیرباز ایجاد گردیده بود توانسته ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار کرده و اطلاعات الزامی آنها را در راحت ترین شیوه به شکل کامل در اختیار آنها قرار داده است. در کنار این، صفحات مجازی سازمان و نرم افزارهای تعبیه شده به قوت و مزید این نوع ارتباط افزوده است. گرچه مقوله ضرورت وجود یک خبرگزاری مستقل و قوی برای سازمان به قوت خود باقیست.

در راستای رعایت اصول حکمرانی خوب در سازمان تامین اجتماعی به ویژه پاسخگویی و شفافیت و ارتقا رضایتمندی، پایگاه خبری سازمان و آتیه آنلاین نقش مهمی را می‌تواند ایفا نماید. البته در این زمینه اقدامات خوبی در جهت ارتقا اطلاعات جامعه هدف در کنار انعکاس اخبار داشته است. بدیهی است هر قدر مخاطبان و ذینفعان از عملکرد سازمان، فرآیندها و شیوه نامه ها و بخشنامه ها  مطلع باشند، تعامل دوسویه بهتر و بیشتری با سازمان خواهند داشت و این مهم موجب خلع ید واسطه های اضافی خواهد شد.

سازمان بزرگ تامین اجتماعی تشکلی از مردم و برای مردم است. لذا اصل شفافیت با مردم  کلید حل مشکلات است، چرا که آنان هر قدر از مسایل سازمانی مطلع باشند، به ویژه در مورد صندوقی که بین النسلی بوده و متعلق به همه اعضای آن و نسلهای مختلف می‌باشد، می‌توانند پی به حق و حقوق خود برده و در حفظ و صیانت از سازمان راه را بر هرگونه تقاضاهای غیرمنطقی و خارج از عرف بیمه ای و تحمیل هزینه‌های اضافه و مازاد بر تعهدات قانونی این سازمان به عنوان یک صندوق بیمه ای خواهد بست.

آگاه سازی جامعه هدف از طریق بسته‌های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه بسیاری از جمله برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی و شبکه های مجازی و پرمخاطب، اپ موب و ادموب، پیامک های بیمه ای، بیلبوردها و... دائر بر لزوم بیمه‌پردازی و بهره مندی از مزایای مقرر در قانون تامین اجتماعی با بهره از نمایش های تبلیغاتی، می تواند علاوه بر بالا بردن گسترش بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی، اهداف مترقی سازمان را در راستای افزایش دانش و تغییر نگرش ذینفعان به دنبال داشته باشد.

در خاتمه مجددا از زحمات تمامی همکاران حوزه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی که همواره تلاشی مضاعف در انعکاس اخبار سازمان در کنار ارتقا اطلاعات جامعه هدف داشته اند تشکر می‌نمایم.

کد خبر: 34398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =