ارائه ۲۵۰۰ خدمات رادیوگرافی در مراکز ملکی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به تعداد ۲۱۴ واحد رادیولوژی در مراکز ملکی که ۱۴۴ مرکز در درمان سرپایی استقرار یافته است، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ بیش از ۲ میلیون مورد خدمات رادیوگرافی در مراکز سرپایی و حدود ۴۰۰ هزار مورد نیز در مراکز بستری ارائه شده که در مجموع، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد رادیوگرافی در این مراکز انجام شده است.

دکتر هوشنگ فولادی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به آمار ارائه خدمات در واحدهای رادیولوژی افزود: انجام سونوگرافی در مراکز سرپایی ۴۳۰ مورد و در مراکز بستری حدود ۱۷۰ هزار مورد بوده است. در زمینه خدمات سی‌تی‌اسکن نیز در ۴۴ مرکز این خدمت ارائه می‌شود که ۷۰۰ هزار مورد انجام شده است. همچنین ۱۷ مرکز درمانی دارای دستگاه  ام. آر. آی است که حدود ۱۵۰ مورد ارائه شده است. خوشبختانه خدمات ام. آر. آی درحال توسعه است و در برخی از مراکز دستگاه‌های آن در دست احداث قرار دارد.

وی اظهار کرد: تأمین‌اجتماعی دارای یک مرکز پزشکی هسته‌ای است که بیش از ۳ هزار مورد اسکن ایزوتوپ انجام شده است. یک مرکز رادیوتراپی نیز وجود دارد که قریب ۶۵ هزار مورد خدمات رادیوتراپی ارائه شده است. همچنین پنج مرکز آنژیوگرافی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی وجود دارد که بیش از ۱۳ هزار مورد خدمات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، با بیان اینکه این تعداد خدمات، تنها در بخش درمان مستقیم به بیمه‌شده‌ها ارائه شده است، گفت: در مراکز طرف قرارداد قطعاً آمار این خدمات بیشتر است؛ به‌ویژه با شیوع کرونا، با توجه به اینکه یکی از اقدامات تشخیص قطعی این بیماری از طریق سی‌تی‌اسکن میسر می‌شود، تعداد اسکن‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه قبل از همه‌گیری، افزایش معنادارای پیدا کرده است.

فولادی تصریح کرد: هرچند در دوران همه‌گیری، آمار ارائه خدمات در برخی از حوزه‌ها با کاهش مواجه بوده است؛ برای مثال، به دلیل محدودیت تردد، حوادث ترافیکی کشور نیز با کاهش مواجه بوده و تعداد رادیوگرافی‌های مرتبط با سوانح و حوادث کم شده است. همچنین محدودیت عمل‌های جراحی الکتیو (غیراورژانسی) نیز منجر به کاهش درخواست رادیولوژی شد. اما همان‌طور که اشاره شد، تقاضا برای انجام سی‌تی‌اسکن بیماران کرونا افزایش چشمگیر یافته است.

وی با بیان اینکه در سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم، حدود ۸۰ بیمارستان ملکی و هیأت‌مدیره‌ای وجود دارد که خدمات بستری ارائه می‌کند، افزود: همچنین این سازمان دارای بیش از ۳۰۰ مرکز درمان سرپایی است.

کد خبر: 34687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =