سهم تامین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان به ۵۰ درصد می‌رسد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در حاشیه بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شیرخوارگاه شبیر در تهران در جمع خبرنگاران گفت: سهم سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بیمه تکمیلی بازنسشتگان در حال حاضر ۳۰ درصد است و علیرغم مسائل مختلف، تلاش کرده‌ایم که در موضوع بیمه تکمیلی که کمک شایانی به بازنشستگان محسوب می‌شود، سهم سازمان تامین اجتماعی را به ۵۰ درصد برسانیم.

یه گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی در خصوص درمان بیماران کرونایی تحت پوشش در مراکز ملکی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تست "PCR" و هزینه‌های درمانی کرونا در ارتباط با بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز ملکی درمانی سازمان تا بحال رایگان صورت گرفته است و تا به امروز در حدود پنج هزار میلیارد تومان در ارتباط با "کووید ۱۹" از طرف تامین اجتماعی هزینه صورت گرفته است و در مراکز غیرملکی بر اساس استاندارهای وزارت بهداشت، احتمالاً درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز در حوزه کرونا رایگان خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شده، ادامه روند از طرف سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و تا به حال نیز در این خصوص با مشکل خاصی مواجه نشده ایم و از بیستم ماه که پرداختی ها آغاز می شود تا پایان ماه، حقوق و مستمری بازنشستگان بدون مشکل واریز می شود.

موسوی در ارتباط با اجرای طرح نسخه الکترونیک تصریح کرد: نسخه الکترونیک در واقع یک تغییر رویکرد و تغییر رویه و فرایند است که به صورت طبیعی دارای مشکلاتی است و تا به امروز ۹۹ درصد پروسه اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیک عملیاتی شده است و ما در سازمان تامین اجتماعی به صورت جدی به انجام این کار اهتمام داریم و در این راستا در حال حرکت در مسیری هستیم که رسیدگی به اسناد پزشکی نیز به صورت الکترونیکی صورت گیرد و با این روند امیدواریم که شاهد کنار رفتن رویکرد کاغذی در حوزه نسخه نویسی باشیم.

وی ادامه داد: در راستای موضوع اجرای طرح نسخه الکترونیکی، پرداختی‌ها در حال حاضر به صورت آنلاین است و مراکز طرف همکاری مناسبی در این حوزه دارند.

گسترش چتر بیمه‌ای بیماران خاص

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در جلسه شورای عالی بیمه و با تصویب این نهاد نیز برخی از داروهای بیماریهای خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفت و داروهای بیماری "ای بی" بصورت رایگان عرضه خواهد شد. در برخی بیماریهای خاص داروها به شکل ۹۰ درصد تحت پوشش قرار داشتند و ۱۰ درصد نیز در قالب فرانشیز قرار داشت که به سمتی حرکت خواهیم کرد که بخش فرانشیز را حذف کنیم.

البته گفتنی است که در برخی بیماریهای خاص، تعهدات سازمان تامین اجتماعی نسبت به دیگر بیمه‌ها بیشتر است و در مراکز ملکی بصورت رایگان انجام می‌شود.   

وی اضافه کرد: دغدغه سازمان تامین اجتماعی و طبیعتاً وزارت بهداشت در این راستا است که در حوزه درمان پرداخت از جیب مردم نه تنها بیشتر نشده، بلکه کاهش پیدا کند و اولویت های ما در فرایند تعرفه ها و دیگر موارد حوزه درمان این است که کاهش پرداختی از طرف مردم را داشته باشیم.  

کد خبر: 35253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =