بانک های اطلاعاتی درمانی استان ها، مبنای توزیع عادلانه امکانات درمانی

دکتر امیر عباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در سفر یک روزه به استان قم به همراه مدیر کل درمان مستقیم ومدیر کل ارزیابی وتعالی خدمات بالینی در بازدید از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم ضمن قدردانی از پرسنل وکادر درمان برای درمان بیماران به ویژه بیماران کرونایی اظهار داشت: در راستای راهبرد توزیع عادلانه امکانان وتجهیزات درمانی سازمان تامین اجتماعی به استان ها، بانک اطلاعاتی امکانات وخدمات موجود در استان ها استخراج و داده کاوی لازم برای توزیع عادلانه از سوی معاونت درمان به استان ها مدون شده است.

به گزارش اتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان قم :معاون درمان تامین اجتماعی با اشاره به نگاه بسیار مثبت  مدیر عامل، هیات مدیره ومدیران سازمان تامین اجتماعی برای خدمات به ویژه در بخش درمان  در نظر دارد تا پایان سال برای توسعه  ۵۵۰ تخت بستری، ۲۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایه ای، ۲۷۴ میلیارد تومان تجهیزات درمانی پیشرفته، ۲۹۰میلیارد تومان برای خرید آمبولانس واختصاص بودجه ای برای به روز رسانی پرداخت تعهدات به مراکز طرف قرارداد برنامه ریزی  و اقدامات لازم را اجرا نماید.

دکتر منوچهری به نگاه و راهبرد جدید درمدیران  سازمان تامین اجتماعی برای حفظ منابع سازمان اشاره کرد و گفت:با توجه به رشد جمعیت سالمند وتوسعه بیماری های مزمن، سازمان تامین اجتماعی با ایجاد ساختار جدید در تشکیلات در قالب ادارات طب سالمندی وپیشگیری از بیماری  های مزمن علاوه بر درمان بیمه شدگان  به سمت سازمانی سلامت محور هم در حال برنامه ریزی وهدف گذاری  می باشد.

معاون درمان تامین اجتماعی در ادامه افزود:حضور در استان ها واستفاده از خرد جمعی به ویژه حضور میدانی ومشاهده مسائل ومشکلات از نزدیک، تصمیم گیری را واقع بینانه تر می نماید تا بتوانیم با توجه به اگاهی به دست آماده از وضعیت موجود استان ها، توزیع امکانات وتجهیزات ودسترسی بیمه شدگان را  با الویت بندی وعادلانه تر ترسیم نماییم.

وی در ادامه به اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور گفت:اجرای طرح نسخه الکترونیک به طور مستمر در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک با صرفه جویی های حاصل از این طرح در حوزه درمان، شاهد پوشش تعهدات بیشتری برای درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی باشیم.

دکتر منوچهری با اشاره به محرومیت استان قم از نظر  امکانات و تجهیزات درمانی برای بیمه شدگان  با توجه به پایین بودن تعداد تخت ها و سرانه درمان  بیمه شدگان قم نسبت به سایر کشور اظهار داشت:افزایش ۵ تخت بستری بخش های ویژه، تاسیس انبار دارویی و برخی از تجهیزات پزشکی در استان قم ضروری است و پیگیری لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

در ادامه دکتر داود علیمحمدی مدیر درمان استان قم گفت:بیش از ۷۸۰ هزار بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی یعنی ۶۰ درصد جمعیت استان  از طریق چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی و ۶۹۷ مرکز تشخیصی و درمانی مستقل خدمات مورد نیاز خود را دریافت می نمایند که در شش ماهه نخست امسال با توجه به شرایط کرونایی، بیش از ۸۵۲ هزار بار بیمه شدگان به شکل سرپایی و ۴ هزار و۲۰۰ بیمار به روش بستری به مراکز درمانی تامین اجتماعی قم مراجعه نموده اند.

وی در ادامه اظهار داشت:بیمه شدگان در شش ماهه نخست امسال بیش از دو میلیون و ۶۸۰ هزار بار به مراکز طرف قراردادبه شکل  سرپایی و بیش از ۲۵ هزار بیمار به مراکز بستری طرف قرارداد برای دریافت خدمت  مراجعه نموده اند که با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

مدیر درمان استان قم با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی قم به عنوان مرکز ریفرال بیماران کرونایی در حال خدمت به بیمه شدگان می باشد خاطر نشان کرد : بیش از ۹۰ نفر از پرسنل ما از زمان شیوع ویروس کرونا به این بیماری مبتلا شدند، لذا تلاش کرده ایم با تمام امکانات و نیروی انسانی برای سلامت بیماران از هیچ کوششی دریغ ننماییم و به این خدمت مقدس برای نجات جان بیماران افتخار می کنیم.

در پایان بازدید از مراکز درمانی استان قم، معاون درمان و هیات همراه  علاوه بر دیدار با پزشکان و کادر درمان از بیماران بستری در بیمارستان امام رضا (ع) عیادت و چگونگی روند درمان بیماران را بررسی نمودند.

کد خبر: 3612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =