اطلاعات مکانی با سامانه بومی یکپارچه‌سازی شد

محصولی دانش‌بنیان مدیریت و ذخیره‌سازی داده‌های اطلاعات مکانی در لایه‌های مختلف اطلاعاتی را ممکن کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی عاقلی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصول تحت وب است و در دسته‌بندی نرم‌افزارهای موقعیت مکانی قرار می‌گیرد، گفت: سامانه جامع مدیریت اطلاعات مکانی محصولی بومی و مبتنی بر ابزارهای متن‌باز و آزاد است.

وی افزود: داده‌ها و اطلاعات مکانی، از مهم‌ترین و زیرساختی‌ترین نوع از داده‌ها، برای برنامه‌ریزی کلان ملی و سازمانی است و کاربرد این نرم‌افزار موجب بی‌نیازی سازمان‌ها از سامانه‌های نرم‌افزاری خارجی غیر ایمن می‌شود.

عاقلی تصریح کرد: معماری سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد آن بهینه و مستقل از هرگونه لایسنس باشد و با توجه به اینکه بخش‌های مختلف آن بر اساس API های مختلف و به‌ صورت ماژولار توسعه داده شده است، بسته به نیاز کاربران از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است.

وی افزود: ذخیره‌سازی داده‌های اطلاعات مکانی معضلی بوده که در گذشته سازمان‌ها با آن روبه‌رو بودند و در این زمینه ابزارهای بومی نبوده، از همین رو سازمان‌ها مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای خارجی غیر ایمن برای مصارفی مانند ثبت و ضبط نقطه جغرافیایی یکسری از پارامترها از قبیل نقشه املاک شهری، پارک‌ها یا معابر در شهرداری بودند که اکنون این محصول این نیاز را مرتفع کرده است.

عاقلی اظهار کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم ۲۷ نفر در ارتباط با این محصول مشغول به فعالیت هستند و در حدود ۳۰ مشتری سازمانی بزرگ در ایران داریم که عمدتاً شهرداری‌ها، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های آبفا و همچنین از حوزه گردشگری هستند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این محصول از ابتدا توسط مهندسین ایرانی طراحی شده و کاملاً بومی است و تمام قابلیت‌هایی را که نرم‌افزارهای مشابه خارجی دارد، این محصول از طریق اینترنت و شبکه وب در اختیار کارکنان سازمان یا حتی مردم قرار می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که از سال ۹۲ روی این محصول کار می‌شود و دائماً درحال‌توسعه است، افزود: توانستیم در بحث نقشه‌های سه‌بعدی ورود کنیم که برای اولین بار است در ایران این موضوع پیاده‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: این محصول به عنوان نرم‌افزار مرجع توانسته از خروج ارز جلوگیری کند، همچنین برای سال آینده برنامه داریم تا در نمایشگاه جیتکس دبی به عنوان یک محصول دانش‌بنیان و بومی از ایران شرکت کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته خیلی از تیم‌های دانش‌بنیانی را حفظ کند، افزود: تاکنون توانسته‌ایم از حمایت‌های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری بهره بگیریم و همچنان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان این حمایت‌ها ادامه دارد.

کد خبر: 37902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =