پرستاران هیچگاه صحنه خدمت را ترک نکردند

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، ارائه خدمات پرستاری را نیازمند برخورداری از روحیه فداکاری و گذشت توصیف کرد که به‌ویژه در طول دوسال شیوع کرونا، فعالان این حوزه، هیچگاه صحنه خدمت خود را ترک نکرده و با جان و دل از بیماران مراقبت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مهدیه زینلی افزود: پرستاری در پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت، همواره به نحو احسن عمل کرده است. ارزش و اهمیت این خدمت‌رسانی در ایام کرونا، بیشتر نمایان شد و بسیاری از مردم به عینه تلاش و کوشش این گروه حرفه‌ای و کادر درمان را برای نجات جان انسان‌ها و هموطنان خویش، مشاهده کردند. تقریباً می‌توان گفت، هیچ گروهی به اندازه کادر درمان به‌ویژه پرستاران در معرض ابتلا به کرونا قرار ندارند.

وی اظهار کرد: در شرایط همه‌گیری به‌ویژه در مواقع پیک این بیماری، تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته بود و رسیدگی به بیماران به دلیل کمبود نیروی پرستاری می‌رفت که با چالش مواجه شود؛ اما پرستاران بار کمبودها را به دوش کشیده و با قبول شیفت‌های اضافه، اجازه ندادند، خللی در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران ایجاد شود. آمارها نیز گواه آن است که تعداد بهبودیافتگان کرونا، چندین برابر میزان فوتی‌ها است.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان با اشاره به مهمترین مسائل حرفه پرستاری، گفت: استرس و تنش، از عوامل تأثیرگذار بر مراقبت‌های پرستاری است که باعث می‌شود علاوه بر کاهش کیفیت خدمات، سبب بروز خطا در امور درمانی شود. از این‌رو مدیریت استرس یک اقدام ضروری در مراکز درمانی به شمار می‌رود. از سوی دیگر، دسترسی به تجهیزات مناسب و به‌روز نیز در ایفای نقش پرستاری مهم است تا خللی در خدمات پرستاری ایجاد نشود و رفع همه این مسائل نیازمند حمایت مسئولان مافوق از تیم پرستاری است.

زینلی در خصوص کمبود نیروی پرستاری، تصریح کرد: سال ۹۶ که به دلیل بازنشستگی با ریزش شدید نیروی پرستاری مواجه شدیم، متأسفانه جایگزین مناسبی برای رفع این کمبود، ایجاد نشد؛ از سوی دیگر جذب نیرو از طریق آزمون استخدام سال گذشته نیز نتوانست این کمبود را برطرف کند. علاوه بر آن، تعداد زیادی از نیروهای پرستاری دچار فرسودگی شغلی شده و با مشکلات جسمانی و روانی مواجه شده‌اند؛ از این‌رو نمی‌توانند مانند قبل انجام وظیفه کنند. اینها مسائلی است که گروه پرستاری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کد خبر: 38611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =