خدمات ارتوپدی تأمین‌اجتماعی گران؛ اما رایگان

سازمان تأمین‌اجتماعی با دارا بودن ۸۲ مرکز درمانی بستری ملکی و هیأت‌مدیره‌ای پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان است. بسیاری از بیمارستان‌های این سازمان با ارائه خدمات تخصصی و اعمال جراحی گرانقیمت، با استقبال چشمگیری مواجه هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، میزان استقبال از بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی به گونه‌ای است که در شش ماه نخست اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۳ هزار و ۴۹۱ بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳.۴ درصد افزایش داشته و این افزایش بیشتر مربوط به موارد اعمال جراحی بزرگ بوده است. بیمارستان معیری با دارا بودن ۶۰ سال قدمت، از مراکز شناخته شده در زمینه خدمات ارتوپدی است که بسیاری از بیماران از گوشه‌وکنار کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر معیری، بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی را در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان، ارزشمند توصیف کرد؛ به نحوی که بیمار از مرحله‌ای که وارد بیمارستان می‌شود تا مرحله خروج، ریالی را پرداخت نمی‌کند و با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور خدمات ارتوپدی در بخش‌های خصوصی این خدمت‌رسانی را مزیت بزرگی عنوان کرد که سبب آرامش خاطر بیمه‌شدگان در دسترسی مناسب به نیازهای درمانی است.

دکتر امیر شقاقی با بیان اینکه این مرکز درمانی بسیار قدیمی ‌و در سال ۱۳۳۹ بهره‌برداری شده است، افزود: این بیمارستان با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و زیربنایی به وسعت ۷ هزار متر مربع در سه طبقه بنا شده است. این مرکز دارای ۹۶ تخت و پنج بخش بستری شامل مردان (۱)، مردان (۲)، زنان، دی‌کر و بخش آی‌سی‌یو است. بخش دی‌کر با دارا بودن شش تخت، در سه ماه گذشته راه‌اندازی شده و به تعداد تخت‌های بستری این مرکز افزوده شده است. همچنین این مرکز دارای بخش‌های پاراکلینیک از جمله رادیولوژی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و... است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۵ پزشک در این بیمارستان، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۰ پزشک دارای تخصص جنرال ارتوپدی و فوق‌تخصص ارتوپدی در زمینه ستون فقرات، شانه، دست و زانو هستند که عمل‌های جراحی تخصصی و فوق‌تخصصی انجام می‌دهند. همچنین در این مرکز درمانی خدمات سایر رشته‌های پزشکی از جمله داخلی، قلب، عفونی جراح اسپاین (جراحی بسته مفاصل)، طب فیزیکی، رادیولوژی و ... ارائه می‌شود.

رفع کمبود نیروهای کادر درمان

رئیس بیمارستان معیری، خبر از تأمین نیروهای کادر درمان در چهار ماه گذشته داد و گفت: با حمایت مدیرکل درمان استان تهران، حدود ۲۰ نیروی بیمارستانی شامل پرسنل اتاق عمل، پرستار، بهیار، نیروهای خدمات و منشی و نیز چهار پزشک جذب این مرکز درمانی شده و تا حد مناسبی کمبود نیروی درمانی برطرف شده است. هرچند هنوز هم با کمال مطلوب فاصله داریم، اما این افزایش نیرو بسیار چشمگیر است؛ زیرا در چهار سال گذشته شاید چهار نفر به کادر درمان افزوده شده بود، اما در چهار ماه گذشته هفت نیروی انسانی به مجموعه اضافه شده است. همچنین در نظر است دو پزشک شامل جنرال ارتوپد و فوق‌تخصص ستون فقرات دعوت به همکاری شود که مقدمات کار انجام شده است.

جراحی نیمی ‌از بیماران بستری

شقاقی با اعلام اینکه روزانه به طور میانگین، ۸۰۰ نفر به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر بیماران اورژانسی و ۵۰۰ نفر بیماران درمانگاهی را تشکیل می‌دهند. تعداد اعمال جراحی که در شش ماه گذشته در این مرکز انجام شده است، روزانه ۴۰ تا ۴۵ مورد را شامل می‌شود. این میزان عمل جراحی در مقایسه با تعداد ۹۰ تخت بستری، حکایت از آن دارد که نیمی ‌از بیماران بستری، تحت عمل قرار می‌گیرند که اقدام بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: این میزان مراجعه، در حالی است که در این مرکز بیماران کرونا، پذیرش نمی‌شوند و در نتیجه تراکم ناشی از بیماران کرونا وجود ندارد؛ اما در شش ماه گذشته بیش از ۷۰ درصد تخت‌های این مرکز پر بوده است. ضریب اشغال تخت نیز ۷۲ درصد و متوسط اقامت بیماران ۲.۲ روز است و اقدامات درمانی بیماران ظرف دو روز به پایان می‌رسد. همچنین میزان رضایتمندی بیماران بستری از خدمات بیمارستان به طور میانگین ۷۱.۳ درصد است.

کد خبر: 38794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =